Trött på Tele2

Sjalen

Trådstartare
Någon som har alternativ???

Vi har inget bredbandserbjudande i vårt hus och min Linuxman tycker inte det är så säkert heller (storebror ser vart du surfar...). Att vi har vanligt modem stör oss inte men däremot att Tele2 nuförtiden så ofta är hur långsamt som helst och framför allt ofta inte ALLS kopplar. :mad: Det är väl inte därför man betalar dem...

Samtidigt är vi även storsurfare då min man försöker etablera sig i Linuxvärlden och vi båda bott utomlands och han är engelsman så ofta surfar vi runt för att hålla kontakten med våra andra länder.

Tips??? :)
 
Hej!

Vill ni fortfarande surfa på modem?
annrs så är ADSL ett bra tips men om ni fortfarande ska surfa på modem så har ni ju Spray tex
 
Vet faktiskt inte - jag skulle gärna slippa modem men just nu kommer jag inte ihåg vad "Linuxnörden" sa om ASDL...kanske vore något. Spray vet jag att min bästa kompis har...men hur är det med e-mail osv. där? Jag har fått för mig att de är lite "hotmail-aktiga" med bifogade filstorlekar och sådant?
 
Det är lite hotmail stuk på det... Det ska väll gå och köra ADSL fast man kör linux...??
 
Storebror (d v s din Internetleverantör) ser dig även om du surfar via modem.
Säkerheten vid surfandet är enklare att få till om man kör Linux/UNIX än för Windows, därmed inte sagt att det inte går att fixa till säkerheten om man har Windows. (Med Windows så syftar jag på WIndows NT/2000/XP, inte 95/98/Me)

Om din man är duktig på Linux så klarar han av alla nödvändiga inställningar galant, det är dessutom hyfsat enkelt att sätta upp sin egna, och näst intill, spammfria mailserver, men det förutsätter ju att man registrerar en domän.

ADSL funkar utmärkt tillsammans med Linux eller vad man nu vill ha i sin dator, det spelar ingen som helst roll, bara operativsystemet har stöd för Ethernet.
 
Jag e int eås haj på vilka leverantöre rå sånt det finns, men när vi böt från modem så hade vi ADSL tror jag de hette (Blandar ihop det med ISDN eller va de heter :smirk:)

Och jag tyckte det fungerade bra, det kopplade upp när man gick ut på nätet sen om man inte var aktiv logga den ut själv...
 
Börjar låta som om det är det vi ska kika mer på. Vi har ju haft det i tankarna...
 
En annan fördel med ADSL/VDSL är att man är fullkomligt immun mot modemkapningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp