Trött häst.

Morran

Trådstartare
Pålle har varit väldigt trött och seg senaste veckan. Börjar fundera på en mängd olika anledningar varför och självklart kan ju fodret spela in.
Har sänkt kvoten i foderstaten i år, mest pga av ett bra hö med kvot 6,35. Två år tillbaka har han haft en kvot på 7-7,5 (beroende på hö).
Samtidigt jobbar han hårdare nu, men jag har höjt tot. MJ.

Har inte heller märkt att han gått ned i vikt, snarare musklat sig. Men i ridningen är han trött, jag får driva som en dåre och ibland är det helt uppenbart att han förstår och vill, men orkar inte. Annars är han pigg i blicken och kelig, ingen temp och utprovad och kollad utrustning. Genomgången och friskförklarad av ET.

Nån som har förslag eller erfarenhet av trötta hästar pga olika foderfaktorer?

Sv: Trött häst.

har hört att det kan vara pga pälssättningen...

Sv: Trött häst.

Han har fällt klart och satt vinterpäls. Dessutom brukar han bli tvärtom vid pälssättning. Hoppig och kollrig, det liksom kliar i hela hästen. Men han kanske äntligen har "växt upp" nu? ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Har försökt knåpa och funderat mycket över det här med foderstat till hästen. Som många andra i landet så har även jag haft problem med...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: HannaZ
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 976
Senast: Allegra
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Kaki
·
M
Foder & Strö Hallå alla foderfreaks! Nu har jag gått här och funderat kring ett antal saker som rör hästens utfodring, sådant som jag läst i...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama