P
Poppan2006
Hej hopp. Har en häst som nu idag skulle få en annan ryttare. Jag har inte ridit på länge pga skada. Ryttaren kom upp i sadeln, red iväg mot gärdet själv m mig efter! Gick bra. På gärdet bra tills den fick nosen hemmåt, då tog hon sats i skritt mot mig! Gick inte å rubba henne åt andra hållet utan då började hon småbocka fortfarande i skritt. Jag går jämter vilket går hur bra som helst. Jag stannar, hästen stannar. Jag går, hästen går .... osv.
Hon småbockade flera ggr när jag inte var med. Till saken hör att hästen inte är riden mycket och inte på lång tid pga av min skada. Hästen gör precis vad jag ber den om. Tittar efter mig hela tiden och lyder när jag "ryar" med den.
Hur skall ryttaren få hästen att gå fram utan mej? Tacksam för svar då jag tänker sälja den längre fram.
Den är lite riden under hösten och inriden i våras!
Hon småbockade flera ggr när jag inte var med. Till saken hör att hästen inte är riden mycket och inte på lång tid pga av min skada. Hästen gör precis vad jag ber den om. Tittar efter mig hela tiden och lyder när jag "ryar" med den.
Hur skall ryttaren få hästen att gå fram utan mej? Tacksam för svar då jag tänker sälja den längre fram.
Den är lite riden under hösten och inriden i våras!