Trotjänaravlivning

K

Khristina

Finns det någon som kan ge oss råd ang gällande en avlivning? Vart vänder vi oss för att få det gjort på " bästa" sätt? Vi bor i Alingsås. Mvh Khristina

Sv: Trotjänaravlivning

Hej! Jag själv ska avliva min älskade häst på torsdag ( Pga hans skada )
:( så jag har valt att min veterinär kommer ut och gör det med spruta , sen så kommer lantbruks tjänst komma och hämta "kroppen" samma dag, dom hämtar tisdagar å torsdagar. Det kommer kosta ca 3000-4500 kr allt som allt.

Du kan skriva ett privat meddelande till mej så kan du få ett nr till Lantbrukstjänst (den jag använder åker runt lite över allt å hämtar, jag tror dom avlivar oxå , med bultpistol isf). Så kan du prata med dom om du vill ha mer information , dom är jätte trevliga och förstående.

Jag själv bor i Borås så dom åker ju från Varberg (tror jag det va) å sen till småland sa dom.

Lantbrukstjänst åtar sig avlivning av häst samt bortforsling av kadaver. När min häst gick bort i tarmvred för ca 1½år sedan så betalade jag strax över 3000kr för bortforsling. Då var det iaf Skara som hade hand om det, jag bor strax utanför Borås. Givetvis blir det en liten extra kostnad för själva avlivningen oxå

Jag ringde till lantbrukartjänst. De kom och tog bort honom med bultpistol och tog sedan med honom i en container. Tycker killen som kom var mycket bra. Jag frågade honom om han inte tyckte att det var ett känslomässigt jobbigt jobb han hade. Han tyckte att just hästar var rätt jobbigt att ta bort. De är ju så personliga för sina ägare. Han tog det väldigt lugnt och stilla, såg till att inte hästen var rädd för bilen och så. Sedan fick han äta lite havre samtidigt som han blev bultat. Han märkte ingenting. Men usch vad jobbigt det var för mig. Men jag är glad att jag var med. Hade ångrat mig annars.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: ufot
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar