Nelle

Trådstartare
Hur har det gått för er alla som var där i helgen?
Vem ska dit i midsommar? Jag tänkte vi kunde ha en ihopslagen tråd om detta ;)

Sv: Trossnäs

Red lättklass fick 56,4 straff i dressyren 4 i hoppningen och 0 i terrängen =60,4straff räckte inte till placering, men är nöjd ändå hon är ju så go i terrängen!!

Vad roligt! Grattis i alla fall! Du får ge henne en kram från mig. Ska du dit i midsommar? Vet du hur det gick för Bella och Lurton? Hon red väl lätt?

jag var där.....vädret var helt otroligt dåligt, hällregn från morgon till kväll *blä*

jag var riktigt nöjd med dressyren, red väl på 51 nånting. (iofs var han mkt finare på framridningen, men man kan ju inte få allt)
hoppningen gick felfritt

och terrängen gick jättebra ända till galoppsträckan efter hinder 6, där gick vi omkull :o
det gick iaf bra med oss även om jag känner mej lite mörbultad just nu....
pålle fick två små skrapsår på bogen, men verkade mest snopen över att han inte fick springa färdigt....kändes ju lite surt när han gick så bra och hade vi inte gått omkull hade vi varit placerade för banan var hur lätt som helst......

Jag red debutant och låg tvåa efter dressyren (42 straff) :banana:

...sen fich vi en blackout på hoppningen och gick därifrån med 33 straff!!! :eek:

och terrängen gick super, red utan klocka och var därför 5 sekunder öven maxtiden... slutade på 83 straff tror jag :o

Nej vad tråkigt :cry: Särskilt när han hade så bra straff innan... Halkade ni omkull eller?

Gick som förväntat i dressyren (dåligt), hoppningen 0:ade vi. Elvis stackaren fick gå dubbla distanser, i fullgalopp 3km till start distans och när den var fixad in på terrängen. Hann inte gå banan till terrängen för jag hade att göra endel i sekretariatet mm så jag min klant hoppade fel hinder och åkte ut :mad: (hade ingen chans på placering i vilket fall, men det är ju trevligt att fullfölja) Hästen skötte sig dock jättefint, det var hans 2:a tävling så fullt godkänt. Stackars våra hinderdomare var som dränkta katter. Jag som hade beställt sol...... Kommer vara där på midsommar men antagligen inte starta, jag brukar hoppa över då för man kan ändå inte fokusera när man har hand om sekretariat, resultat, tidplanering, uppstallning, boende mm. Men jättekul att det verkar komma ett rätt stort gäng. I dagsläget är det ca25 anmälda och anmälningstiden går inte ut förrän 6/6. Min revanch tänkte jag ta i trollhättan 12. :banana:

Hej!
Var också i trossnäs, red lätt klass. Dressyr gick bra, 42 straff, men i hoppningen trodde jag att jag skulle gå omkull i varje kurva så red jättelångsamt, fick ett stopp på sista hindret. Det var en trippelbarr o vi kom i ett mellanläge. Fick 13 straff då, så halkade ner ganska mkt =/. Men i terrängen var han helt underbart fin! Fast fick tidsstraff där också, men det gör ingenting =). Det var vår första lätt klass, o vår tredje start i fälttävlan, den första debutanta vann vi =), så det gör ingeting att det gick lite dåligt den här gången, han var jättefin ändå. Kommer till Trossnäs i midsommar sen också, får se om jag kvalat till * då, innan det blir det örebro o trollhättan. Vi syns =)

Det måste vara svårt att fokusera när du har så mycket med arrangemanget att göra :smirk: Kul att du är nöjd med pållen i alla fall :)
Jag tänkte höra lite om uppstallningen till midsommar, jag PM:ar!

//Nelle

Trossnästösa skrev:
I dagsläget är det ca25 anmälda och anmälningstiden går inte ut förrän 6/6.

Jag drog just ut proppen, där står det att det går ut den 10/6. Vilket stämmer?!

Flera från min klubb var där och vann några ponny klasser o placerade sig i andra.

Jag tror jag ska dit i midsommar om jag inte stannar hemma och rider hunting.

Min dotter var med och tävlade i debutant på ponny. Resultatet blev en andra placering vilket jag som mamma är jättestolt över. Vad som är viktigare än rosetten är dock att alla moment gick så bra och att både ponny och dotter hade kul ihop!

Planerat att starta på midsommar så då hoppas jag att träffa på många av er där.

Senast ändrad av en moderator:

Det gick bra för lurton och bella, 49 straff i dressyren och nolla i hoppningen, fast hon fick 4 straff för tiden så hon hamnade 2 platser från placering.

Hade väldigt gärna velat vara med i midsommar, men pappar jobbar så mycket då så jag har ingen som kan köra.Men vi skall till Örebro den 4 e i alla fall.

Nelle skrev:
Nej vad tråkigt :cry: Särskilt när han hade så bra straff innan... Halkade ni omkull eller?

Nej, men han är så försiktig när det är blött gräs (han har slagit sig ganska illa en gång på tävling när det var blött gräs) så i kombinationen rev han första hindret och vägra på andra två ggr, sedan rev han första och hoppade andra på tredje försöket + extra tidsfel = 33 straff :eek: jag hade 20 straff på hinder och det är ju max för att få starta terrängen så det var precis det :crazy:

_underbarn_ skrev:
jag hade 20 straff på hinder och det är ju max för att få starta terrängen så det var precis det :crazy:
nja..du får inte gå ut med 20 fel på hinder, 16 fel står det i TR. :confused:

Nelle skrev:

mm det var det verkligen.......om vi halkade vet jag inte, jag hann inte fatta vad som hände, skulle svänga aningens vänster och underlaget släppte plötsligt totalt :crazy:

Idasagare skrev:
nja..du får inte gå ut med 20 fel på hinder, 16 fel står det i TR. :confused:

Fast är det inte plika på om det kommer på rivningar och olydnader?
Man får max riva 4, river man 5 så får man inte går ut. Jag har inte TR framför mig nu så jag kan inte förklara... Nån annan kanske? Agda?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
88
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
94
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka