Trosor i stl 74/80, finns det?

jerseyko

Trådstartare
Har en liten tjej här hemma som vill ha trosor, och inte bebistrosor som sluter åt för läckande blöjor utan hon vill ha trosor istället för en blöja.

Men det verkar inte vara det enklaste att hitta, och gå upp till 86 eller 92 lär de väll ramla ner!

Hon är 1½ år. 76 cm lång och 9½ kg.

Sv: Trosor i stl 74/80, finns det?

Jag vet att jag hittade såna men minns inte vart (min ena ville också ha trosor tidigt).

Kolla på sjalbarn.se där finns det en del som inte har blöja till sina barn alls (pottränar från födseln tex) så de borde veta vart du kan få tag på små trosor.

ja det finns, vet inte hur det är i klädaffärerna eftersom det är flick pojk avdelningar där men som på ica och jysk där allt är blandat finns det, jag har med en smal kille på 2år och 3 månader som har 80 i kallingar (typ 88 lång och 11kg) men 92-98 i vanliga kläder

Jag tycker bebistrosor funkar bra även utan blöja under. Kanske behövs ännu nån storlek mindre då, men det finns ju och är lätt att få tag på.

Har ett par som följde med i en klänning de är i 68 och förstora på henne både i midjan och i benen. Inte ens med blöja under passar det. Då är de ändå från HM som jag tycker brukar ha smala plagg.
Och helst vill jag ju inte ha vita.

Ska kolla i "matbutikerna" köpte kalsonger till sonen på citygross som har kanonbra passform på honom, men han är ju större.

När My var 1,5 hade hon ett par trosor från Åhlens som var st 86/92 på och som var väldigt små i storleken. De är lite för små nu när de från lindex i samma storlek sitter perfekt.

My har st (92) 98 på kläder, men när jag skulle köpa trosor fanns bara dubbelstorlekar, och då kändes 98-104 för stort. Jag köpte de flesta i 86/92 och ett par i 98-104. De stora går faktiskt ändå ganska bra att ha nu på sommaren när det är bra att det är lite luftigt.

Idag har hon fått gå i kalsonger. Men inte klagade hon för de gick ju fortare i rutschkanan med kallingar än med rumpan bar ;)
Hittade på några av grabbens första kallingar 86/92 och de satt klockrent i benen och midjan det trodde jag faktiskt inte.

pop har i stl 86/92 och dem är rätt så små. Min lilla spinkis kan ha dem, hon är visserligen 1 år äldre än din dotter men i samma viktklass och nästan helt rumplös;). Lindex i samma stl rasar av henne.

Sa till henne häromdagen att du har ju ingen rumpa Saga.

- Nej svarade hon då. Men du mamma har en JÄTTESTOR rumpa... (tack för den:eek:)

Min son när han var 3 år:
- Vad långa tuttar du har mamma, ska du klippa av dom?

Igår kom han inhoppandes i min säng på morgonen, med kallingarna utanpå pyamasen:
- Jag är en superhjälte!

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 762
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 524
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 127
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka