Trivs men kissar inne?

K

kimiKill

Har två pojkar på ca 3-4 månader. Jag hämtade dem 22 november och dem verkar ha funnit sig väl till rätta. Äter, dricker och "går på toa" som dem ska. Leker, busar och sover som dem ska.

Men en av dem har, sedan han kom hit, kissat inne flera ggr. Tvättstugan har vart bokad otaliga ggr för endast ett ändamål.
Har två kattlådor, haft matskål i sängen, fy-spray...vad mer kan jag göra? Nu har det gått två dagar sedan sist men ja, så lång tid har det gått förut innan olyckan var framme. Han kan gå på lådan för att sen hoppa upp i min säng och göra ytterligare behov.

Den andra grabben har det aldrig vart några problem med. Råd, förslag...hjälp! :confused: Är det så att han inte trivs? Måste jag lämna tillbaka honom? Vad kan jag göra? :confused:

Tack på förhand!

Sv: Trivs men kissar inne?

När katter gör ifrån sig utanför lådan betyder det oftast att dom protesterar mot något. Kan te x vara maten, sanden eller att du/ni kanske inte är hemma tillräckligt mycket.. Det kan vara väldigt svårt att klura ut varför. Hade också problem med våran första katt, han kissade lite här och var då och då.. Och vi testade allt! Inget funka.. Så vi tänkte att han kanske ville ha en kamrat, och det fick han och allt slutade :)

vår lille dam har kissat i soffan och sängar i någon månad nu utan att vi har fattat varför. Vetrinären sa idag att när en katt gör så, vill den säga dig något. Felet med vår katt var att hon inte tålde "kristallen" i fodret, så vi köpte in specialfoder från vetrinären idag:crazy:

Tack så jätte mycket för era svar!
Ska verkligen tänka igenom både foder och kattsand. Han och brorsan sin kommer fortfarande bra överens och istället för att hålla sig undan har också han blivit keligare än någonsin. Så hittills har det bara gått framåt. Tack ännu en gång för era svar!

Mvh / Kim, Sid & Cooper!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 783
Senast: Rhinos
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 413
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Jag har ett dilemma. Båda mina katter har börjat med att bajsa utanför lådan, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Den äldre katten...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama