Trimmar ni tåluddet på sommaren oxå?

jerseyko

Trådstartare
Klippte i vintras eftersom det samlades snö å blev klunpar, sen smälte snön.

Men nu har det regnat ju som tusan, och istället för snö fastnar nu istället lera och smågrus osv.

Torka varje gång och ha typ en skål å skölja funkar säkert kanon, men våran går lös ut å in som han vill.

Sv: Trimmar ni tåluddet på sommaren oxå?

kort svar: ja. inte för att det fastnar en massa skräp i det, utan för att vovvarna annars halkar runt som bambi på hal is på golven. onödig skaderisk.

kort svar: ja. inte för att det fastnar en massa skräp i det, utan för att vovvarna annars halkar runt som bambi på hal is på golven. onödig skaderisk.

Intressant, inte ens tänkt på det. Min hund är underlagsberörd (även om det är bättre så är det inte borta än), skulle hjälpa honom att bli trimmad på tårna!

Måste köpa bra sax bara...

Klipper inte bort håret helt någonsin mellan trampdynorna eftersom det finns där av en orsak och det är att skydda tassarna från vassa prylar/vasst grus som skaver etc.

Däremot kan jag ansa lite lätt runt (ev. även lite under) tassen om de får som "tofflor".

Nix, jag klipper inte ner tasspälsen på sommaren. Min unga klipper jag på vintern för att hon får tassproblem annars, men under sommaren är det helt lugnt. Städa får jag göra oavsett om jag klipper tassar eller inte.

ja, det kan kanske hjälpa honom, men som gnist säger: inte allt hår MELLAN tårna, det finns där av en anledning, men det som växer ut och ligger mellan trampdynorna och marken är det bara att klippa bort (och det funkar med en vanlig hushållssax, köp iaf inte en svindyr sax för att klippa tassar, den blir förstörd på nolltid av grus och diverse annat som av förklarliga skäl kan sitta i tasshåren :) )

Liknande trådar

Hästmänniskan Har lite funderingar, skulle vilja göra någonting åt min hästs hage den är hyfsat torr när det väl har torkat upp på våren och även på...
Svar
5
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka