trimma eng. springer spaniel

wtf

Trådstartare
vi funderar på att börja trimma våran Ludde själva eftersom det är så långt att åka till närmaste tant :p
tror mamma har koll på det mesta, men jag undrar, ska man trimma tassarna? (mellan trampdynorna vet jag, men jag tänkte övre delen?) ser så hiskeligt ovårdat ut nu med långa hårtussar :p

Sv: trimma eng. springer spaniel

Lägg saxen dikt lodtätt mot tassen och klipp rakt nedifrån och upp. Tassen ska ha en rund, kattlik form när den är färdig.

Mvh,
Duvan

Kolla på olika uppfödares hemsidor. Många skriver om hur man trimmar sin springer. Klipp likadant som han är klippt förut. :banana:

Har pm:at dig en trimbeskrivning på tassar, för Engelsk Springer Spaniel...

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 556
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: geting
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 289
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 943
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar