Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, låter inte superlovande eftersom min häst är rätt kräsen...Fungerar bra om de vill äta det. Verkar inte vara så smakligt som tex Krafft muscle up eller vad det fodret kallas nu för tiden.
En av fyra har velat äta det, och hon var en HUNGRIG ponny. Blandade det ändå i god mash.
Jag tycker att Trikem redovisar det mesta om produkten på sin hemsida, även om det hade varit intressant med någon strukturerad studie. Har själv givit det till min häst ffa i perioder med proteinfattigt grovfoder vintertid, kanske 80 kg totalt, och har inte kunnat se någon nackdel eller bieffekt.Hittar inte så mycket information om Trikems proteinfoder så undrar därför om någon härinne har erfarenhet av detta foder?
Ja så är det ju absolut! När man hör sig för såhär verkar det inte vara alltför många som varit i kontakt med detta foder heller, vilket gör en lite misstänksam kanske är fel ord men ja. I och med vad jag kan utläsa så ser fodret rätt bra ut innehållsmässigt med knappt någon stärkelse eller socker. Vilket är det jag egentligen söker till min hästJag tycker att Trikem redovisar det mesta om produkten på sin hemsida, även om det hade varit intressant med någon strukturerad studie. Har själv givit det till min häst ffa i perioder med proteinfattigt grovfoder vintertid, kanske 80 kg totalt, och har inte kunnat se någon nackdel eller bieffekt.
Med det sagt är alla erfarenheter, positiva och negativa, som kan komma upp i en sådan här frågetråd förstås helt anekdotiska och jag skulle själv ta dem med en stor skopa salt.
Det låter ju inte så lockande om det stämmer... Kanske därför man inte hört att så många fodrar med detta? För ser ju bra ut med knappt något socker eller stärkelse...Har för mig jag läst att sammansättningen av proteinet dvs nån "fermenterad jästprodukt" inte var optimalt för hästen... Tror det var något @spaderÄss skrivit..
Det jag var ute efter var just ett så renodlat proteintillskott som möjligt, själva grovfoderbulken fanns redan och det var just protein som saknades. Så ur min synvinkel var sammansättningen alldeles utmärkt.Det låter ju inte så lockande om det stämmer... Kanske därför man inte hört att så många fodrar med detta? För ser ju bra ut med knappt något socker eller stärkelse...
https://www.bukefalos.se/threads/proteintillskott.1324280/#post-17079007Har för mig jag läst att sammansättningen av proteinet dvs nån "fermenterad jästprodukt" inte var optimalt för hästen... Tror det var något @spaderÄss skrivit..