Triangelmärkt häst?

Sv: Triangelmärkt häst?

Ja jag vet. När jag började på denna ridskola ifrågasatte jag att de använde en t-märkt häst men fick till svar att distriktet sagt ok. Hästen i fråga verkade inte må speciellt bra, såg ingen hälta direkt men framåtbjudningen var ju absolut noll. Hästen såg alltid väldigt trött och hängig ut, urbilden av en ledsen ridskolehäst.
Jag fick aldrig rida denna häst, jag hade nog vägrat göra det. Hästen är numera, tack och lov, pensionerad från ridskolan.

Att tävlingsledare och klubbar godkänner det tror jag beror mest på okunskap eller ignorans.

Detta är mycket skrämmande att det verkar finnas så mycket okunskap och ignorans bland klubbar och ledare. Om inte de kan följa reglerna så är det väl inte så lustigt om ingen annan vill göra det

Ja, kan inte säga annat än att det onekligen låter underligt.

Mitt uttalande (utskrivande? :p) om tävlingsledare och klubbar kom nog när jag var lite bitter, jag kan ju inte veta hur andra tänker. Jag minns bara diskussionerna i vår klubb innan någon upptäckte att det fanns reglerat i försäkringsvillkoren och det var först då som t-märkta hästar inte fick starta under några omständigheter.

Ja, kan inte säga annat än att det onekligen låter underligt.

Mitt uttalande (utskrivande? :p) om tävlingsledare och klubbar kom nog när jag var lite bitter, jag kan ju inte veta hur andra tänker. Jag minns bara diskussionerna i vår klubb innan någon upptäckte att det fanns reglerat i försäkringsvillkoren och det var först då som t-märkta hästar inte fick starta under några omständigheter.

helt riktigt!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
837
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 939
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar