Triangelmärkning

Sv: Triangelmärkning

Jag tycker nog inte att du ska tolka det rakt av som negativt, tvärtom läs och begrunda. Även om man själv har för avsikt att behålla en avkomma, så är frågan om man vill gå igenom ett nytt helvete med utredningar, behandlingar osv. I slutändan är det ändå våra hästar som måste betala det största priset, och inte vad våra plånböcker drabbas av.

Det är kanske mer så jag tolkar vissa inlägg.

Älskar min häst och kommer ändå förlora mer på att triangelmärka men vill ge henne en chans om det visar sig att hon inte kommer ha ont av detta om man slutar med ridningen. Men bara veterinären som kan avgöra.

Fast veterinärer är inte heller mer än människor. Jag hade ett äldre sto som jag vet.checkade just i syfte att kolla om hon var ok att betäcka igen. Jajamensan, sa vet, inga problem! Just då var hon väldigt fräsch, så det var min bedömning också.
Men så kom vintern, just det året med massor av snö, och hon var stor och tung. Jag blev tvungen att ha henne på smärtstillande hela högdräktigheten, och sedan ta bort henne när fölet var yngre än jag egentligen hade velat.
Så vi hade fel, både vet. och jag. Utan betäckning hade hon nog kunnat gå i hagen ett par år till, men den påfrestningen blev för stor helt enkelt.

Min veterinär är duktig och jag litar på henne till 100%. Jag har ingen aning om va de kommer säga i Helsingborg men jag tänker rådgöra med min veterinär om dom inte dömer ut henne. Dömer dom ut henne så är det ju så och då finns det ingen mening med att ha kvar henne. Vet ingen som är så duktig som min veterinär hon kan svara på allt och är rent ut sagt så jäkla duktig. Hon kanske inte tycker det är en bra idé-> då tar jag givetvis inget föl.
Det viktigaste är som jag skrivit innan att min häst inte ska ha ont. Sen tar man ställning till resten med hjälp av kunniga människor. Ni här i forumet är väl inga experter någon av er. Nu orkar jag inte diskutera mera här, utan det enda jag ville ha svar på vad triangelmärknings frågan.

Min veterinär är duktig och jag litar på henne till 100%. Jag har ingen aning om va de kommer säga i Helsingborg men jag tänker rådgöra med min veterinär om dom inte dömer ut henne. Dömer dom ut henne så är det ju så och då finns det ingen mening med att ha kvar henne. Vet ingen som är så duktig som min veterinär hon kan svara på allt och är rent ut sagt så jäkla duktig. Hon kanske inte tycker det är en bra idé-> då tar jag givetvis inget föl.
Det viktigaste är som jag skrivit innan att min häst inte ska ha ont. Sen tar man ställning till resten med hjälp av kunniga människor.
Ni här i forumet är väl inga experter någon av er. Nu orkar jag inte diskutera mera här, utan det enda jag ville ha svar på vad triangelmärknings frågan.

Det kan du ju inte veta, DEt finns många här som är väldigt kunniga.

Det viktigaste är som jag skrivit innan att min häst inte ska ha ont. Sen tar man ställning till resten med hjälp av kunniga människor. Ni här i forumet är väl inga experter någon av er. Nu orkar jag inte diskutera mera här, utan det enda jag ville ha svar på vad triangelmärknings frågan.

Just som Korven säger, du har ingen aning, uppenbarligen. Dock kan jag nämna att just här på Buke finns, förutom högst vanliga hästfantaster med olika erfarenheter, även jurister, veterinärer, försäkringsombud o.s.v.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 357
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 835
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka