Trendspaning 2014

Sleepy

Trådstartare
Låtom oss blicka in i framtiden, såhär i slutet av året. Har ni uppmärksammat några nya trender på sistone i världen?

Själv tror jag att vi kommer att se en ökad preferens för franska maträtter hos vuxna svenskar som är ute och dinerar. Deras självförtroende att världsvant beställa in maten med ett korrekt franskt uttal kommer att öka markant. Detta sägs av flertalet oberoende källor ha samband med en hemlig maffiarörelse, i vissa kretsar kallad Buké. Några vetenskapliga bevis för denna rörelses existens står dock inte att finna.

Sv: Trendspaning 2014

Det du framförallt är på spåren där är det rätta uttalet av Buke.:D

Bukéfalos är det korrekta - men jag törs nästan lova att här inte finns tio pers som uttalar det så. (Jag gör det själv inte).

Här är en. Fast inte om jag säger Buke, bara vid Bukefalos.

Jag tror att det är så jag säger (numera, i början var det bukefalos rätt och slätt), men jag säger aldrig hela så jag vet inte. :p med oinitierade vill jag inte berätta vad det är för forum ju.:angel:

Bukéfalos är det korrekta - men jag törs nästan lova att här inte finns tio pers som uttalar det så. (Jag gör det själv inte).

Jag uttalar det bu kee falos...är det sånt där appostronguttal :D ?

Är inte detta samma fenomen som med den gamle hingsten Nepal. Som uttalades Népall fast landet heter Nepál?

Forument heter Bukefálos och den gamla hästen Bukéfalos

så de så

Jag uttalar det rätt (såklart!)! Allt annat låter ju fullkomligt genomfult tycker jag.

37 år, för ung för att ha sett Nepal, men han fanns med i hästboken jag läste som barn.

Senast ändrad:

KL

Jaha, det varade inte så länge, det var väl det jag visste:angel:

Själv säger jag Det där sketstället. Ingen risk att säga fel då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama