trekanten vid svansroten

S

ssaanddi

Någon som kan svara på denna ständiga frågan ?

Varför sparar man trekanten vid svansroten när man klipper hästen ?

Sv: trekanten vid svansroten

Vad skulle det annars vara bra för? hålla värmen? :p

skämt åsido. Det är för en snyggare övergång.

Det är för att inte riskera att klippa taglet på svansroten, så den blir ful.

Det går lika bra att klippa 'helt', men det gäller man är stadig på handen, och inte råkar kapa svanstagel, då blir det stubb när det växer ut.

ja man tycker ju det borde finnas någon mer anledning än att det bara ska se snyggt ut, men det har du rätt i, blir ju inte så snyggt om man råkar klippa av taglet :O

Fast å andra sidan, kan man inte klippa den triangeln snyggt så är det bättre att klippa rakt av... Och akta svans håren.

Ja mycket snyggare! Jag tycker personligen att det är grymt fult med en rak kant precis i början av svansen :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Ponylove
·
Foder & Strö Halloj, Här finns så många med mycket erfarenheter o kloka idéer så jag slänger ut frågan😊. Har letat efter hösegel till vår lastbil av...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Freazer
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: caballus
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka