hovtassfot
Trådstartare
Jag har aldrig tidigare varit insatt i det här med utställning, bedömningar osv. Kom dock idag av en slump in på en artikel om treårstest. Blev intresserad då jag snart får hem en tvååring, med fin stam och enligt mig är han trevlig att titta på. Han skulle nog ha en chans att göra bra ifrån sig. Det vore väldigt roligt att visa honom och bara se vilka kvaliteter han har. Dessutom ingår det väl inte ridprov i testet när det gäller ponny? Visst är det bara bedömning av exteriör, visning för hand och löshoppning? Jag kan tycka att jag inte vill börja med ridningen på en 2,5 åring bara för att ha den nog ridbar inför treårstestet.
Jag bor i Jämtland och antar att det inte finns treårstest för ponnys överallt. Och eftersom jag bara funderar på att göra det "för skojs skull" så vill jag inte åka genom hela landet för det. Vet någon vart det kommer hållas treårstest för ponny 2017? Kan man visa ponny på alla treårstest, men i speciella klasser?
Och slutligen, hur har ni som visat era treåringar tränat inför det? Hur har upplägget sett ut? Det är ju självklart att träna på sånt som att springa och visa upp, löshoppning, uppställning och att någon kommer fram och tar på honom. Men vad mer är viktigt att träna på?
Tacksam för all hjälp jag kan få
Jag bor i Jämtland och antar att det inte finns treårstest för ponnys överallt. Och eftersom jag bara funderar på att göra det "för skojs skull" så vill jag inte åka genom hela landet för det. Vet någon vart det kommer hållas treårstest för ponny 2017? Kan man visa ponny på alla treårstest, men i speciella klasser?
Och slutligen, hur har ni som visat era treåringar tränat inför det? Hur har upplägget sett ut? Det är ju självklart att träna på sånt som att springa och visa upp, löshoppning, uppställning och att någon kommer fram och tar på honom. Men vad mer är viktigt att träna på?
Tacksam för all hjälp jag kan få