Hej, jag har en äldre gubbe f. 90. Jätte pigg och glad men väldig, väldigt het. Märks inte att han har den åldern som han har. Han har i princip ingen tölt eller trav. Försöker arbeta så mycket jag kan med traven, i somras gick det framåt men nu är det som om vi är på ruta ett igen och jag vet snart inte vad jag ska göra
de vanliga sakerna som att resa sig upp lite i sadeln eller använda travbommar fungerar inte alls, travbommarna snubblar han eller försöker hoppa över. Om jag reser mig i sadel så galopperar han full fart. Han har kollats upp av veterinär etc så han har inte ont någonstans och inget fel. Gör alltid mycket lösgörande i skritt innan jag tar mer tempo och att försöka trava volt är inte på tal.
Vill gärna ha massa bra övningar så vi kan hitta traven!
de vanliga sakerna som att resa sig upp lite i sadeln eller använda travbommar fungerar inte alls, travbommarna snubblar han eller försöker hoppa över. Om jag reser mig i sadel så galopperar han full fart. Han har kollats upp av veterinär etc så han har inte ont någonstans och inget fel. Gör alltid mycket lösgörande i skritt innan jag tar mer tempo och att försöka trava volt är inte på tal.
Vill gärna ha massa bra övningar så vi kan hitta traven!