travkrosning. muskler?

L

Lilla_Anna

Hej. jag har precis blivit medryttare på ett travkrosnings sto. det är tänk att jag ska träna henne i dressyr. va jag vet har hon aldrig gått på banan och vart ''slött riden'' i ungefär 4-5år. jag tror hon är runt 12år.
jag har bara ridit henne en tre veckor (ca 8gånger) och vi gör redan stora framsteg. att rida henne i form är inga problem när hon kommit igång. det jag har problem med är att jag inte e riiktigt säker på hur jag ska få upp muskler på henne. hon är mycket skogsriden men ganska ouppfostrad och gör lite som hon vill även om hon lyssnar när iallfall jag säger till henne. hon är framåt och possitiv.
jag vill ju inte skada henne efter som hon är helt omusklad så vill jag gärna göra rätt. borde man strecha efter ett hårt dressyrpass?
borde jag ha linnement och lindor på benen när hon gått mycke inne i boxen? jag har tillgång till ridhus och nu med all snö och is så blir det att jag rider där. har ni några tips på hur jag ska rida för att få upp muskler?
tacksam för alla tisp som finns att ge.
/Anna

Sv: travkrosning. muskler?

hehe tack för svaret :)
tips på några roliga övningar?
/Anna

Hej!!

Det viktigaste att tänka på när man bygger upp en häst är kondition! Det är det man ska börja med...sedan ska man givetvis variera och klättra mkt i skog och mark. MEn konditionen är ju avgörande för hur mkt du kan arbeta samt hur syresättingen är i musklerna! En häst som är lite riden behövs ju i stort sätt startas om på nytt! Så tänkt kondition och allsidig träning ju mer ensidigt du jobbar i början desto större är risken för överbelastning.

Lycka till :rofl:

Mvh Sparky

Allsidig ridning, klättring.... rida i skogen, cavaletti... muskler kommer av "korrekt" ridning! Bara att kämpa på! :)
Ps! Korsningar får inte starta på banan, det kan vara därför ;) Ds!

hehe okej tack :). jag har ingen koll på travare :P jag rider henne mest för att utbilda henne i dressyr :P

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Grazing
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama