Travhäst på bete?

em76

Trådstartare
Hur vanligt är det att tävlingshästar går på bete?

Jag träffade idag en häst som ska starta i morgon som gick med kompisar i stor gräshage, jag trodde nog att starthästar hölls i gruspaddockar.

Sv: Travhäst på bete?

Våra går iofs inte på bete men de har "stora" gräshagar om man jämför.

De sover inte ute dagen innan start men så här års sover de annars ute så fort vädret tillåter.

Jodå. Syster har travhästar och alla går på bete. däremot dagen innan tävling flyttas de till en vinterhage med mindre gräs som de oftast inte äter. Det funkar.

Jag känner några som har sina hästar på lösdrift. Vilket innebär massa gräs nu på sommaren. De startar.

Hos en tränare jag jobbade hos hade vi alla hästar ute dygnet runt hela sommaren, dagen innan start sov de inne på natten och var inne tills vi åkte till banan.

Hur vanligt är det att tävlingshästar går på bete?

Jag träffade idag en häst som ska starta i morgon som gick med kompisar i stor gräshage, jag trodde nog att starthästar hölls i gruspaddockar.

Stig H har starthästar ute på grönbete, vissa går även ute över natten så inte ska en travhäst gå i gruspaddock bara för att den startar inte =)

Mina går på bete. Dock sover dom nu mera inne. Det hände något konstigt förra året,så jag vågar inte ha dem ute på nätterna mera.

Det hamnade en 200kg tung tvättställning i hagen som Karma sprättade upp sitt knä på :crazy:. Hur det hela gått till har jag inte kunnat komma på nån lösning till.

Sådana kontiga grejer händer som tur är för mig i grannens skog... :eek:

Men vi fick in en BMW i hagen en vinter för några år sen...

Mina travhästar går både i grus och gräshagar, står inne på box natten innan start. Har en som står inne varje natt då han lätt blir snorig av någon anledning!

Vi har en del som gar ute dygnet runt med fri tillgang pa gras. de kommer in pa morgonen da de startar - inga problem med det.

Har mina ponnytravare på bete. Dom står inne natten innan start, ev. två nätter beroende på hur kraftigt betet är. Dom har ju en förmåga att sätta i sig en del :D Vet många bekanta med varmblod som gör likadant.

Trevligt att så många får gå på gräs.
Men jag förstår inte hur de kan vara så slimmade, så ser inte mina hästar ut när de äter gräs. ;)

Trevligt att så många får gå på gräs.
Men jag förstår inte hur de kan vara så slimmade, så ser inte mina hästar ut när de äter gräs. ;)

Precis som med oss själva, tränar vi inte jämns med vad vi sätter i ger det resultat direkt :angel:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V