Travbommar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det närmsta jag kommer hoppning öht :D

Var uppsatt på Herr Goliat (ja han gör skäl för namnet)
Kändes helt ok, var ganska så länge sen jag satt på honom och han har gått två ggr i veckan i nivå 5 gruppen sen dess. Farbror har börjat sätta nya muskler på gamla dar.

Övningen gick ut på att rida på medellinjen över travbommar. Innan bommarna skulle man ställa sig upp i lätt sits och göra en överstrykning utan att tappa takt, tempo och form på hästn
Samma sak gjordes även galopp på volten.

Sk-t vad svårt det var, svårare än man trodde. Låter ju som en kanska banal övning eller hur?
Men det gällde inte stå för kort eller för lång tid, utan mer som om man hoppade över ett hinder typ.

Goliat gick alla fall kanska lungt och avslappnat, även om han taggade till lite inför andra galoppvolten.
Han har blivit riktigt trevlig på gamla dar (+20) med tanke på det monster som kom till ridskolan för över 10 år sen. Var nästan tur i oturen att inte ridskolan fick lämna tillbaka honom då. Han har blivit en riktig resurs :bow:

Dotterns ena ridstövel gick sönder igår :devil: och hon ska tävla på sönder. Exakt vad jag behövde just nu lägga ut mera pengar, jippie
Ska slänga in dom hos skomakaren på lunchen, vifta lite med ögonfransarna och hoppas han kan fixa dom tills i morgon

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bästa markarbetes-passet på länge där jag verkligen genomförde hela övningen (även om jag bara tog bommarna i trav) Först var jag...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka