Travare med ovanliga färger/tecken!

_Yggdrasil_

Trådstartare
Ja nu vill jag se bilder på travare med ovanliga färger eller spännande tecken!
Skriv gärna ut stammen oxå!

Bella e. Spotlite Lobell u. Teresa Gayle
Enligt passet: Stickelhårig Ljusfux Genomgående Bläs och vit helstrumpa
Bella_zps85f7eaea.jpg

BellaoJag_zps9e67f862.jpg
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Tycker man kan skriva ut direkt att nej Tap In-avkommor som är brunskimmel eller av annat slag inte är ovanligt längre :D

Däremot är denna Tap In-avkomma lite speciell! Fux med sabinogen, två höga strumpor och en jättebukfläck! ue.Crowntron
DrabantCD.JPG
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Häftigt! Min har lite vita fläckar här och var en på halsen en på sidan av magen och en på rumpan. Hon har även mörkbruna fläckar
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Tycker man kan skriva ut direkt att nej Tap In-avkommor som är brunskimmel eller av annat slag inte är ovanligt längre :D

Jasså? Kan du ge mig en svartskimmel isåfall? :D eller en länk till en som är till salu iaf

Min föredetta Tap In travare
42_zps6428d0cb.jpg
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Lägg ut en förfrågan vid varje travbana ska du se att det ramlar in flertalet åt dig ;)

svartskimmel
rödskimmel
fräsig fux med strimma upp på hasen
tyvärr dålig bild, fux med ljust tagel
svartskimmel
svartskimmel
svartskimmel

nu har jag inte varit aktiv och fotograferat under 2 år men enormt mycket Tap In-avkommor har ändå passerat näthinnan när jag har jobbat inom travet istället och varit runt på banorna här i övre sverige, nä dom är inte ett dugg ovanlig i mina ögon :D
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Håller med, det är klart de sticker ut i ett brunt fält, men det är inget man längre höjer på ögonbrynen åt om man ser lite travhästar. :p

OnT var en väninnas ridtravare skimmel, ska kika senare om jag hittar någon bild.
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Det är egentligen bara den första som är vit med blå ögon, dom andra (kallblodet och russet) har dubbla gulanlag och är alltså inte vita i den bemärkelsen.
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

"vanliga" skimmlar däremot börjar bli ovanliga allt eftersom de ryska hingstarna försvinner bak

valack f.89 e.Ogorek ue.Sugarbowl Hanover uue.Torg
Darok.jpg


valack f.96 e.Darster F ue.Lullwater Song uue.Torg
NobleMcMan.JPG
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Okej, får åka ner till mantorp en sväng då :D skulle kunna tänka mig en rödskimmel också :d
Finns ingen sida på internet travfolk använder sig mer av än t.ex hastnet/blocket?
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Sätt upp en lapp i resturangen på stallbacken, då når du både tränarna som är på banan och de som kommer för att träna/tävla
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

kl

Någon som vet vad som hände med travaren som var mörk med illröd man? Minns inte namnet nu...
 
Sv: Travare med ovanliga färger/tecken!

Den är mörk istället för vit, på våran iaf :) Fast det är inte lätt att se vad det står på den...
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 259
Senast: Fenestra
·
Trav Hejsan alla! Jag satt just att kolla i en tråd om skimmelhingstar. Så va det en liten diskution om min travar valack, men fick inge...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp