trava första gången.

U

Uddatyp

de här är antagligen en väldigt väldigt korkad pinsam fråga..men behöver lugnande svar.

min pålle är ju friskförklarad nu äntligen..efter 5 månader vila så ska ja rida igång honom igen..han är igångskrittad..så ska börja trava 15min per dag nu.

iallafall..frågan..första gången man sätter igång dom i trav..efter sånt här långt uppehåll..fattar dom som förut allting? har ju skrittat alla rörelser i flera veckor nu..men nu är de trav..är de risk för missförstånd? han kanske inte förstår längre?

usch va ja är nojig..men hur har ni gjort? bara börjar trava på som om man gjort de varje dag eller ska man börja som med unghästar..hjälpa till med rösten?

glömmer dom hur man gör?? detta gäller nog när ja ska börja galoppera första gången också..

Sv: trava första gången.

nej nej..vi va i full träning och de gick jättebra med allting..

skönt om allt sitter kvar..då kan ja va lugn.

Sv: trava första gången.

Det finns kvar, bara att rida på som vanligt sett ur den synpunkten. Du glömmer ju inte hur man cyklar bara för att det var länge sedan sist?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 275
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat