Trästaket

PrittePuff

Trådstartare
Finns det firmor man kan anlita för att hägna trästaket?

Vi har betesmark på ca 6-7 ha som är hägnat för många år sedan med taggtråd, och jag står i starka funderingar på att hägna om det så att marken kan användas till hästar och sluta arrendera ut det, till bonde med nötdjur.

Och jag undrar om det finns firmor som gör sånt?

Nån som har koll på vad det kan kosta? Mellan tummen och pekfingret... (inkl. virke / exkl. virke)

Sv: Trästaket

Finns Maskinringen hos dig så ta kontakt med dom och be dom offerera jobbet med eller utan virke.
Det är svårt att veta var just din "byhåla" ligger :confused:
Lotta

Här i den här delen av landet vet jag två stycken på raken som gör det. Men kostnaden går nog inte att få sä där enkelt. Beror på typ av staket (höjd, antal slanor, grovlek o s v) plus hur terrängen ser ut där det ska vara. Blite klart billigare med lågt enkelt staket på plan stenfri mark än ett högt kraftigt på stenig kupperad mark.

hehe, ja, byhåla ligger i småland (jönköpings län).
Ska kolla maskinringen! :)

Mina funderingar ligger väl i ett rejält staket med kanske 3-4 slanor, för att kunna stänga in både shettisar och hingstar.
hälften är på riktigt kuperad mark, början av hagen är i en backe, men kanske 4 ha är relativt plant.

Men tror ni att det kan kosta typ 30 000kr eller 150 000kr? Förstår att det är svårt att gissa pris, men nån som har anlitat och kan ge sig på en gissning.

Ett budget trästaket för en hage på 7 hektar med 3 slanor bör ligga på runt 120.000kr för materialet.

Jag har ingen aning vad du får lägga till för själva arbetet men jag kan tänka mig att det är många, många timmars jobb att sätta upp staketet. Speciellt om det är kuperat bitvis.

Räkna med 350 - 400kr/timmen och tänk sedan att det ska ner 600 + stolpar och 1800 + slanor.

Jag har faktiskt ingen aning men kan tänka mig att man får lägga på minst samma kostnad som materialet.

Kanske man kan utnyttja ROT avdraget? :D

Sök på Poda stängsel så hittar Du trästaket. Tror nog att prislappen ligger mer åt det övre hållet, om det räcker.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag har ca 4 ha som är....ja, ovårdat, kan man väl säga. Det var skog en gång i tiden som för några år sedan gallrades ut alldeles för...
2
Svar
33
· Visningar
5 610
Senast: Idas
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Sofiiiia
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
11
· Visningar
2 000
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 737
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte