Trasig toalettstol

Flavor

Trådstartare
Behöver lite råd och hjälp, vår toastol här hemma gick sönder nyligen. Är själva vattentanken (cistern?) som en bit porslin lossat från, ett hörn och biten som är borta är precis under där själva flottören sitter.
Halkade ur badkaret och tog stöd i toan som då hela vattentanken slog i väggen.

Löst det nu genom att sätta ett stopp i flottören som vi lyfter på vid toabesök. Men vi måste ju laga detta på nått sett.

Går det att laga med ett rejält lim eller behöver vi köpa en ny toalettstol?

Enormt tacksam för svar!
 
Behöver lite råd och hjälp, vår toastol här hemma gick sönder nyligen. Är själva vattentanken (cistern?) som en bit porslin lossat från, ett hörn och biten som är borta är precis under där själva flottören sitter.
Halkade ur badkaret och tog stöd i toan som då hela vattentanken slog i väggen.

Löst det nu genom att sätta ett stopp i flottören som vi lyfter på vid toabesök. Men vi måste ju laga detta på nått sett.

Går det att laga med ett rejält lim eller behöver vi köpa en ny toalettstol?

Enormt tacksam för svar!
Det går säkert att laga med rejält lim men frågan är hur länge det håller, jag skulle satsa på en ny stol istället!
 
Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut?

IMG_20200104_151415.jpg

Som sagt satt dit ett stopp till flottören i form av en hopknycklad toarulle
 
Det går säkert att sätta ihop med lite PL400 och lite vitt silikon för att täta och snygga till på var sida av sprickan.
 
Behöver lite råd och hjälp, vår toastol här hemma gick sönder nyligen. Är själva vattentanken (cistern?) som en bit porslin lossat från, ett hörn och biten som är borta är precis under där själva flottören sitter.
Halkade ur badkaret och tog stöd i toan som då hela vattentanken slog i väggen.

Löst det nu genom att sätta ett stopp i flottören som vi lyfter på vid toabesök. Men vi måste ju laga detta på nått sett.

Går det att laga med ett rejält lim eller behöver vi köpa en ny toalettstol?

Enormt tacksam för svar!
Hjälp:crazy:. Hur gick det med dig? Hoppas du inte skadade dig själv också!
 
Jag hade köpt en ny. Och skruvat fast den ordentligt så att samma sak inte händer igen. Har aldrig haft en toastol man har kunnat rubba, så jag tänker att varför lägga tid och pengar på något, som det var fel på från början? 😉

Numera är det tydligen gängse att inte skruva fast toastolar, de silikonas fast på golvet. Enligt rörmokaren som var här och drog allt i badrummet i somras gör det så för att minska risken för att evt vatten vid synligt eller dolt läckage ska kunna ta sig ner under mattan i skruvhålen och därmed orsaka skador och min toastol står då väldigt stadigt, trots bristen på skruvar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 527
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp