Trasig dragkedja i stövel, vad göra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skogstamefan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 5 633
S

Skogstamefan

Mina nya ridstövlar har gått sönder i dragkedjan.:cry:
Tror ni en skomakare, kan sätta dit en ny? Eller är det bara att kassera dem?
Ledsen dressyrryttare:cry::cry::cry::cry:

Sv: Trasig dragkedja i stövel, vad göra?

ehm..såklart en skomakare kan byta dom! OM det inte är alltför omständigt att ta bilen/cykeln/bussen/benen whatever dit o lämna in dom.
Brukar kosta runt 200:- när jag har lämnat in, men fråga, för de kan bli dyrare. (sen tillkommer ju ev bensin/biljettkostnad :P)

Som de andra säger går det men om dina stövlar har gått sönder inom 6 månader skulle jag (om jag var i dina kläder) ha tagit kontakt med affären då det låter som ett garantiärende för inte skall en dragkedja gå sönder tidigt efter köp. :eek:

Det brukar vilken sadelmakare som kunna fixa :)
Jag har buytt dragkedja på mina stövlar två gånger och första tjejen tog 250:-
Den andra killen som jag nu använder mig av tog 50:- och han är sjukt duktig.

Jag ska torka mina tårar och ta sparken ner till sadelmakarn:laugh:, tack för era förtröstande ord:D Hoppas hon kan hjälpa mej, tyvärr är de kanske sju månader gamla, men tycker att dragkedjor borde hålla längre än så.

fast det beror ju lite på hur man hanterat dom, alla dragkedjor går sönder om man inte är försiktig. och är stövlarna trånga så spricker den garanterat... så är nog inte så lätt att få reklamerat dom tyvärr.

ts: säg till att du vill ha en dragkedja som är likadan som den gammla, händer att dom tar nån riktigt grov och ful istället..

Ja så klart har det med hur man vårdar stövlarna att göra när det kan behandlas som garantiärende.

mina cavallo stövlar gick gragkedjan sönder på knappt ett år efter jag köpt dem och lämnade in dem på sadelmakeriet där jag köpt dem och behövde inte ens betala det:D Hade inte räknat med att slippa betala, men de tyckte att stövlarna ska hålla i ett år åtminstånde.
Nu använder jag mina stövlar flera gånger om dagen så de var välanvända dessutom.
Så det beror väll på märke men det går alltid att höra med dem.

Det hände precis mig också... Trist!

Men skomakaren fixar :)

Vissa stöveltillverkare har inbyggd garanti så det är bara att ringa när blixtlåset går sönder så svårt att det inte kan lagas, så skickar de ett nytt par. Jag har en kompis som är inne på sitt FJÄRDE par "gratis" Ariat - deras garanti är på 12 månader. Det kan vara värt att kolla upp!

Reklamera stövlarna i första hand och se om garantin täcker!
Annars går det att byta hos skomakare. Betalade 500 kr paret för byte av dragkedjorna i mina Mountainhorse. Fick rejält robusta kedjor då också :eek: så jag lär ju få kassera stövlarna innan kedjan ger med sig igen :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
747
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka