Trappsteg/palltrappa eller dyl

Och_Aye

Trådstartare
Jo. Vi har köpt en ny säng, och det har ve och fasa inneburit att vår minsta hund på 24 cm över havet inte längre kan hoppa upp alldeles enkelt i sängen, så jag är på jakt efter något fiffigt att ställa vid fotändan. Jag kan så klart köpa en barn-pall i plast, men jag fick en idé om att det hade varit lite mindre osnyggt att ha något slags trappsteg eller liknande, säg en 2-3 steg, som står intill sängen. Materialet får gärna vara trä och sedan kan jag ju måla det om jag vill.

Jag har ingen aning om vart jag ska hitta något sådant bara, och vet inte om jag faktiskt sett det i verkligheten eller bara i fantasin?

Är det någon som har någon smart idé? Eller är det bara att köpa brädor och sätta igång själv?

IKEAS lilla trapp-pall? den är ju lägre än den var förr (då när den fanns i alla stall och användes i allt från grooming till uppsittning)

Ikea har ju trapp-pallar i några olika höjder. Jag tror det är ”Molger" som är lägst, men med två steg på. ”Bekväm” är kanske för hög?

Googla hundtrappa så får du upp en halv miljon träffar ungefär. Det finns ju en hel del modeller att välja på, och man vill ju ha rätt från början...

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit