vindvissla

Trådstartare
Om ni hade haft ett splajsans nytt hus med en splajsans ny trappa, gjord i ganska billigt trä som ser ut ungefär som furu i färgen, vad hade ni gjort med den då? Jag har lite lantlig stil på huset, med köket och så. Mycket vita och ljusa väggar. Golvet uppe och nere kommer vara ljust sandfärgat klinkers.

Funderat på att syrabetsa.

Egentligen hade jag nog velat ha den vit men det är så himla svårt att ångra sej sen.

Mörkare trä är också snyggt.

har ni några snygga förslag? Jag kan ta foto på objektet imorn!

Sv: Trappa

Jag tycker att målade trappor är fint i gamla torp-aktiga hus.
Vitt, torparblått eller rätt nyans av grönt kan vara fint. Grått är också snyggt.

Men det är ganska känsligt vilken färg man väljer, för det är ju väldigt olika vad som passar var.

Du kan ju alltid syrabetsa nu, och måla sen om du ändrar dig... svårt att göra tvärtom...

Du kan ju alltid syrabetsa nu, och måla sen om du ändrar dig... svårt att göra tvärtom...

ja precis :D

det är inget torpaktigt hus men jag tycker också vitt hade varit fint. jag kommer ha en vägg i ungefär samma röda som linjen här på buke, så jag vill inte blanda in grönt fastän det är fint.

finns det några snygga lasyrer? kan man göra roslagsmahogney eller är det svårt att städa?

Vi har en målad benvit trapp. Hemsk vad smuts och sånt syns:crazy:

Hittade en bild;

DSC02173.jpg

Hm det lät ju inte så praktiskt. Och jag har både hund och katt och barn..... Smutsgrått kanske? :D

vad kallas det nar man slipar bort lacken och sedan malar med en farg som ar lite halvt genomskinlig? Ar det betsa? Det tror jag hade varit himla snyggt iaf, du kan tex valja en gravit nyans eller en morkbrun eller tex bla om du vill, sa blir det inte sadar furu-fjallstugeaktigt utan med lantstil :)

Senast ändrad:

Min pappa har en syrabetsad säng, den är skitsnygg! Och min mamma har lackat sina steg i nån färg och sedan målat på den stående delen i vitt, blev också skitsnyggt.

Ja mörkt mörkt är jättesnyggt, men en hel trappa tycker jag blir lite mycket...

Här är den i alla fall..

Jag hade valt att ha mörka plansteg och vita sättsteg och vangstycken, det blir mycket snyggt! Den mörka färgen på planstegen används också till ledstången, eller handledaren på räcket i det här fallet. :)

Ja ungefär så tänkte jag också! Det kan nog bli jättesnyggt tror jag, inte för stugigt och inte för träigt!

Liknande trådar

Hemmet Nu är det min tur att behöva förslag på tapet. Köket ska renoveras från topp till tå och jag behöver en tapet. Är rätt modig när det...
Svar
3
· Visningar
3 678
Senast: cirkus
·
Hemmet Nu har jag och sambon köpt hus:D Vi ska ta över de i februari så nu snurrar tankarna på allt vi vill göra och jag har fastnat i köket...
2
Svar
20
· Visningar
8 399
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
P
Hemmet Vi håller på att fräsha upp köket och har haft idér till det mesta men nu tog det stopp och jag behöver lite input med idéer :idea...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023