Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla kunniga
Just nu är min häst i gång för fullt, men ska nu under ett par veckor gå lugnare och lite halvt om halvt vila
Nu äter hästen 1,5kg Krafft om dagen. Ska jag trappa ner lite pö om pö, eller kan jag sluta ge direkt och bara ge 0,5kg vid ridning?
Mvh Niikon92
Tack för svarAtt dra ned på ett kraftfoder har jag aldrig ansett varit något speciellt, däremot när man ska öka ett kraftfoder bör man göra under en övergångsperiod.
Så dra ner på givan under perioden men öka/minska inte huller om buller under tiden utan öka sedan när hästen ska gå för fullt igen.
Hej alla kunniga
Just nu är min häst i gång för fullt, men ska nu under ett par veckor gå lugnare och lite halvt om halvt vila
Nu äter hästen 1,5kg Krafft om dagen. Ska jag trappa ner lite pö om pö, eller kan jag sluta ge direkt och bara ge 0,5kg vid ridning?
Mvh Niikon92
Ingen dum idé att trappa ner långsamt också faktiskt, då får hästen en chans att anpassa sig till den nya kosten. Men håller med om att försiktig upptrappning är viktigare