Tränssnurra - vad heter det egentligen ?

gylle

Trådstartare
Alltså en sådan där snurra med flera tränshängare runt om, vet att jag sett sådana på olika sidor men har kört fast totalt när jag försöker googla fram sådana så uppenbarligen heter det inte tränssnurra så vad heter det ?

Sv: Tränssnurra - vad heter det egentligen ?

Jag tror Gylle menar en snurra som har flera tränshängare fastsatta. Tror det är typ 5 stycken på en. Om du tänker dig en karusell med tränshängare på. :)

Japp riktiga tränshängare som sitter runt i en ring brukar väl vara en 5-6 stycken på dem. Fattar inte vad man skall googla för att hitta dem, vet att jag såg en för några dagar sedan på en sida jag var inne och kollade något annat men hittar icke tillbaka dessutom var det en lite mer exklusiv sak vet att det finns enklare i typ metall/plast också funderar på att ändra om lite i sadelkammaren och hade varit himla smidigt med sådana så att tränsen inte tog upp hela väggen som de gör nu med ensamma tränshängare.

Haha det var riktigt bra med din beskrivning för tränskarusell gav napp så heter det tydligen, hade inte en tanke på att använda karusell när jag sökte.

Eller tydligen inte var bara ett företag som kallade det så, hmmm gnuggar geniknölarna vad kan det annars kallas.

Jag har faktiskt ingen aning om vad det skulle kunna tänkas heta. Lycka till med letandet.

Hittade det på tränsrondell på ett par ställen. Billigaste jag hittade var runt 350 kr upp till 695 kr som dyrast. Rätt stor skillnad. Billigaste hittade jag när jag sökte på tränskarusell.

Men vilken smart uppfinning :) Börjar fundera på om min händiga far kanska kan svetsa ihop ngt liknande på sitt jobb till mig ;)

Bygga i trä är inte alls svårt bara man har lite verktyg. Nu har jag visserligen bara gjort vanliga tränshängare men att göra en "mittdel" ser superenkelt ut bara man har en gersåg.

*kl*

Mitt förra inlägg försvann så gissar att man inte får länka till försäljningsställen men prova att googla på studenthängare så borde det komma ett par träffar :laugh:

Fast det är ju en rätt kass lösning när man vill ha en sådan modell som Gylle beskriver.

På karusellen finns en riktig tränshängare (båge) så tränsen inte blir fula av att hänga på en vanlig krok. Vi har både den som benämns studenthängare och en tränskarusell, jag skulle aldrig hänga träns på studenthängaren.

Har ni den typen av karusell som kommit fram i tråden eller annan ? Tycker den från stubbs ser ut att ha väldigt grunda tränshängare känns som väldigt stor risk att man välter ner andra träns när de ser ut hänga på nästan plan hängare när man tar ett annat.
Har sett en i trä med rejälare svarta tränshängare runt om men hittar den icke igen.

Bygga i trä är inte alls svårt bara man har lite verktyg. Nu har jag visserligen bara gjort vanliga tränshängare men att göra en "mittdel" ser superenkelt ut bara man har en gersåg.

Har klurat lite på det också måste ju dock vara rätt kraftig för det blir ju en hel del tyngd med 6 träns med bett, martingalar osv hängande på den.

Jag vet faktiskt inte vem som tillverkat vår. Armen ser ut som Stubbs, men själva hängarna är betydligt djupare och rejälare. Och hela grunkan är svart. Kanske en äldre modell av Stubbs, den köptes nog in 2007 eller så.

Det är busenkelt för någon som kan att göra en snygg, men det är ju ännu lättare att slänga upp lädret - om rätt grej väl går att hitta i en butik. Verkar dock vara svårt, jag hittar bara Stubbs när jag googlar, men så är det ju också ett slit att lista ut vad de kallar den. Har en känsla av att varje butik har olika namn på den.

Vilken smart grej!! Det ska absolut införskaffas eller tillverkas!

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
421
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 984
Senast: Badger
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 172
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka