Transportskydd

Septicemia

Trådstartare
Vilken modell är bäst? Höga/låga? märke?
Vi ska snart ut och åka en sväng och behöver därför införskaffa ett par, finns inga att låna.
Sannolikheten är stor att vi ska ut flera gånger så jag vill köpa ett par bra som håller och är bekväma.

Sv: Transportskydd

Jag tycker att Mark todd transportskyddena verkar vara jättebra. Det finns ju liknande på hööks & equilex också som inte kostar lika mkt. :)

Jag har hög modell, navyblå, fodrade av märket Isabell Werth till mina 3. Är jättenöjd med dem :)

Jag har haft några olika, vissa har hållit bra och vissa mindre bra. På min foderpålle har jag haft:

*korta Bucas - bra passform och VÄLDIGT tåliga. ganska dyra
*långa Rhino - mindre bra passform, ej tåliga alls

*korta Källqvists - satt väldigt bra, vet ej om de var tåliga, den hästen jag hade då trampade inte mycket ;)
*Börjes billigaste - satt bra, jätte bra kvalite för priset. Håller nog ett bra tag med snäll häst.

Jag skulle råda dig att köpa ett par Bucas långa, för de tycker jag är jätte bra och tåliga. Vill du inte lägga ut så mycket pengar på ett par transportskydd, så tycker jag att de billigare på Börjes är helt okej, men jag skulle avråda att köpa de billigaste på Hööks, pga dålig passform och jag tycker att de är för tunna i tyget.

Jag har ett par bucas låga som jag ä kanonnöjd med, sitter som gjutet (mn häst avskyr transportskydd, men bucasskydden accepterar hon) och är smidiga. Rekomenderas.

jag har bucas orginal höga.. jag e nöjd med dem, bra pass form och hästen tycker dem e helt ok.

Jag panikkköpte Hööks svarta, höga skydd för 399:- häromveckan.

Funkade mycket bra och satt bra på plats trots att de satt lite luftigt på Pinkisens tunna ben. Lagom vadderade, varken för tunna eller stela och klumpiga.

Jag har Horsewares höga. Tycker dom är bra! Köpte dom för att det var bråttom och det var dom ända som fanns i affären i passande stl och färg. Annars skulle jag nog köpt Mark Todd.

Höga skyddar ju bättre, men alla hästar accepterar dem inte.
Jag kör på höga Bucas 2000. De håller bra, sitter perfekt och är smidiga att stätta på/ta av. Kostar runt 900-1000 tror jag (?)

www.ridsportshopen.com finns dessa transportskydd. Otroligt bra och snygga skydd! :) Och häftiga färger ;)

Kostar 476:-

198a.jpg

jag gillar de högre lite grövre skydden.. som tex mark todd.
jag har ett par linande från event! jättebra passform å så=) inte så himla dyra heller.. ca 500 tror jag!

FÖRSÖK att få tag på skydd att LÅNA först, så att du vet att hästen inte får totalspunk av att ha så stora grejer på benen!
Inte kul o lägga ut 500-1000:- och ha en heltokig häst som bara sprattlar ;) :p

Jag föredrar Mark Todds. Men det finns även liknande skydd som är helt okej, från t.ex. Event. Tycker även att Bucas är bra!

va klumpiga och stela dom såg ut.. :crazy:

här är mina.. :
2417.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vi har Börjes billiga, låga skydd på travaren när han åker, de sitter där de ska och har bra passform. Räcker för honom eftersom han är en van åkare och står väldigt stilla med benen (förstenad typ :p)
Ibland lindar vi under.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 826
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: Gimlan
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
618
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur