Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om man inte har kattbur, hur transporterar man då lättast två katter till veterinären?
Den ena kattungen verkade vilja kissa på hunden så nu är det dags att beställa en tid för kastrering! Hur får vi dem till veterinären?
Jag har en bur som de fick åka tillsammans i till veterinären, men när de kom hem lite smått groggy ville jag inte ha dem i samma bur, den är för liten för det. Så då tog jag en bananlåda på jobbet som hanen fick åka i. Gick jättebra
En transportbur är att rekomendera, man har användning för den.
Min transportbur står framme ständigt, honan gillar att mysa i den. Sen tycker hon om att gömma sig i den när det kommer främmande, hon är lite blyg
Första gången jag åkte till vet med en kisse (för sådär 25 år sedan ) lade jag halm i botten av en spån/lövkorg av plast, stoppade ner kissen och knöt fast ett kompostgaller med balsnören ovanpå.
Funkade fint, men herre jösses vad jag blev uttittad i väntrumet på Veterinärhögskolan.
Har provat pappkartongsmodellen också, men den bananlådan krafsade kisse frenetiskt sönder redan i bilen på väg till vet.
Numera har alla 3 kissarna varsin bur, dom gillar inte att åka trångt tillsammans sen dom blev vuxna. Så även jag rekommenderar dig att skaffa en bur, funkar bäst trots allt.
Köpte den sista på en stormarknad och den kostade inte mer än 165:-.
Om du verkligen inte kan köpa en bur finns det ju tvättkorgar med lock, en sån kanske du har någonstans? Pappkartonger tar de sig snabbt ur om de bara vill...
Annars rekommenderar jag verkligen ett burköp, säker och bekväm för katten, lätt att bära på...
Förhoppningsvis ska vi bara behöva kastrera dem en gång och att köpa två burar verkar lite onödigt. Burarna kostar ett par hundra och kastreringen 250:-/hankatt.
I övrigt är våra katter inte speciellt beresta, de är stallkatter.
Våra är också stallkattor även om de tar sig friheten till min säng ibland
Men dom skall ändå vaccineras varje år, eller så råkar dom ut för nån grannes slagskämpe till katt och behöver åka till veterinären av den anledningen. Så att ha nånting vettigt att transportera kissarna i är faktiskt inte så dumt att ha.
Hundavel & Ras Det är ju rätt stor skillnad på tex föl och hundvalpar. Du får 1 föl i taget, ett föl som sedan går med sin mamma i minst 6 månader och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.