Transportbur

MonteRose

Trådstartare
Vilken transportbur är bäst?

Har kikat på Pet cargo Cabrio och Nobby Avior som verkar toppen. Mina katter reser endast 1-2 gånger per år och aldrig längre än en halvtimme åt gången.

Vilken transportbur är bäst?

Har kikat på Pet cargo Cabrio och Nobby Avior som verkar toppen. Mina katter reser endast 1-2 gånger per år och aldrig längre än en halvtimme åt gången.

Ungefär lika lätt som att säga vilken färg som är snyggast ;) Jag har en Sturdi-väska och 2 st Atlas 20 vision och föredrar den andra. Men jag gillar möjligheten att kunna lyfta katten uppåt utan att behöva plocka isär buren.

Jo, att kunna lyfta katten uppåt är viktigt därför tyckte jag om Nobby Avior. Den verkar gå att öppna väldigt stort.
Priset är inte högt så den kanske bara är smäck.

Om du reser så sällan och så korta sträckor är det väl bara att köpa en traditionell hårdplastbur som du bäddar och spänner fast i ett bälte.

Jag behöver en bur i hyfsad kvalitet där det går att öppna/ta av locket och där man inte behöver vara byggnadsingenjör för att få i hop den igen.

Jag har aldrig klämt på en Avior, så jag kan inte uttala mig om kvalitet, men jag har sett den på utställning och de takluckorna verkar mycket bättre än vanliga om man måste ta ut katten uppifrån. Cambrion är bra på det sättet att man kan behandla katten i buren om man är med rädd katt hos veterinären. Mindre smidigt om man kör två och vill plocka ut en åt gången.

Själv har jag en Clipper med taklucka. Ska man behandla katten i buren där får man ta av hela ovandelen (vilket iofs går på några sekunder).

Jag har aldrig klämt på en Avior, så jag kan inte uttala mig om kvalitet, men jag har sett den på utställning och de takluckorna verkar mycket bättre än vanliga om man måste ta ut katten uppifrån. Cambrion är bra på det sättet att man kan behandla katten i buren om man är med rädd katt hos veterinären. Mindre smidigt om man kör två och vill plocka ut en åt gången.

Själv har jag en Clipper med taklucka. Ska man behandla katten i buren där får man ta av hela ovandelen (vilket iofs går på några sekunder).

Clipper ser riktigt gedigen ut.
Har bara en katt per bur och vill undvika att behöva skaka ut katterna hos veterinären. Får fundera lite till.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama