Transport..

B

Bellson_

Vet inte om jag lägger denna tråden rätt nu..

Men jag undrar om det finns någon regel på om man får köra hästtransport utan mellanvägg? alltså får man ta bort mellanväggen om man skulle vilja? jag kör alltid min ponny ensam och han står mycket stabilare utan mellanvägg men jag vill ju inte köra honom så om man inte får.. så är det någon som vet?

:bow:

Sv: Transport..

Man borde ju få köra utan mellanvägg. Man tar ju bort den om man kör sto med föl. Jag känner en som har sin ponny lös i transporten:D

Ja, du får köra utan mellanvägg. Det finns inga regler för det. Det viktigaste är att man som förare har full koll på lasten, eftersom man har yttersta ansvaret för den. Med vikter, N-värden, kultryck och lastsäkring.

Likaså finns inga regler som säger att man absolut inte får köra en häst lös heller, men man måste ha koll på riskerna, för allas säkerhet.

Visst får man köra utan mellanvägg. Jag har ingen mellanvägg i min heller, hästarna åker betydligt bättre!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
321
Senast: Cactus
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 286
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: misswilma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross