Transport längre än 2 meter?

T

Tequilasun

Jag behöver ha tag i en transport som är längre än 1,90 mellan bakläm och frambom då min äldsta tjej är för stor(lång) för vårat släp.

För tillfället har vi ett ume släp från -86. Ett vanligt 1 axlat släp som vi är 2:a ägarna på. Vi är nöjd med det men då jag nu ska flyttat hästarna eller överhuvudtaget kunna köra den största( 163 i mh och lång i kroppen) så måste jag införskaffa en längre transport utan att hon ska få panik och känna sig klämd mellan bak och fram.

Nu har jag inte råd att köpa ett spillans nytt eller någon chans att ta nå större lån efter vissa omständigheter. :(

Så jag leter begagnat till vettigt pris.
Jag har behörighet för tungt släp så vikten är inte så stort problem, förutsatt att bilen får dra det(audi a4 avant 1,8t).

så vad finns det för transporter som är längre?

Alla jag pratat med har transporter med ungefär samma längd som mitt nuvarande.

Har noll koll på alla märken som finns. Har hyrt ettt släp från värmlandsvagenen(boggi) förut och det var då hon började strula.
Sen tror jag vi hyrde/lånade ett boj släp också då vi köpte henne. då var hon lugn.

Sv: Transport längre än 2 meter?

Någonstans här finns en undersökning med längd och bredd på spiltorna, där släpägarna har varit ute på riktigt i släpet och mätt.

Sv: Transport längre än 2 meter?

ok, jag hittade inte så mycket då jag sökte.
kanske sökte på fel ord. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka