transport från italien

sandra_bure

Trådstartare
vet ni någon som kör turer till italien och vad dom kostar? ska antagligen få hem en häst där ifrån och vill veta om ni vet någon bra och med hyfsat pris...
tank ju :p

Sv: transport från italien

Ingen aning, men du får nog räkna med 15-20.000... Hör med de stora travtränarna som brukar starta där nere om de ska ner och har någon extra plats... Fast de hästarna kanske flyger?

Ingen aning, men du får nog räkna med 15-20.000... Hör med de stora travtränarna som brukar starta där nere om de ska ner och har någon extra plats... Fast de hästarna kanske flyger?

oftast så brukar dom nog åka transport ner.. japp, får väl höra med nån. har nyss pratat med en transportör, han tog ca 10.000. men då kan man nästan åka ner själv och hämta den...

Räkna ut hur lång väg du har dit och hem.
Ta det sedan med gånger 40 kronor per mil..minst.

Det blir en DYR resa. Plus att du måste övernatta och äta själv.

Det lönar sig definitivt inte att hämta häst där nere på egen hand.
10.000 är en rimlig transportkostnad för att anlita en transportör.

AM

japp e med på va du menar. det blir väl så att nån transportör får ta hem henne. har jag tur ska kankse dom som äger henne till sverige och starta i september, har dom plats så kan dom ta med henne...

Hej Sandra!!
Vad ska du släpa hem för kackel nu då??
Jonsson kör varje vecka. Han kommer med min italienare på lördag från Sicilien.......
Kram

Hej Sandra!!
Vad ska du släpa hem för kackel nu då??
Jonsson kör varje vecka. Han kommer med min italienare på lördag från Sicilien.......
Kram

Gand Models syster, efter ambro goal.
jasså? vad är det för någon då????
vad betalar du han för den resan??

tiotusen låter nästan billigt. jag betalade 4000 plus moms för en transport inom sverige en gång. Boden - älmhult

Tja, vi fick betala 2700 + moms bara här om dagen för transport Uppsala-Kalmar...

Betalade 15.000 lite drygt för transport Irland-Götbeorg, men då var ju allt pappersarbete med...

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka