Transport etc efter kastrering

L

Lill Malin

Har en hingst hemma som vi ska kastrera, inom 2 veckor så ska han dock fara iväg till en ny ägare ungefär 80 mil bort.

Vad är bäst, att kastrera nu eller låta dom göra det hos nya ägaren? Känns så fel att skicka ner honom på lastbil så långt när han är nyskuren och så, vet inte riktigt hur det funkar med "nya" valacker så att säga.

Please, help :D

Sv: Transport etc efter kastrering

Vore jag dig så skulle jag låta nya ägaren sköta om det där om ni gjort upp så.

Finns alltid en viss infektionsrisk i samband med kastrering och då är det ju bättre att den nya ägaren tar sig an jobbet ;)

AM

Jag skulle också vänta och låta nya ägaren kastrera lite senare. Även om det känns avlägset just nu så skulle det kunna bli en värmebölja igen och då blir det INTE roligt. Personligen skulle jag vänta, med tanke på väder, tills oktober-november.

Japp vänta tills det har varit några frostnätter brukar ju vetrinärer rekomendera. Är det 80 mil norrut så är det kanske frost där? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 921
Senast: mars
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 063
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 420
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III