Transport - bra köp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare amanin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 194
A

amanin

Totalrenoverad Kylinge economy -88, mycket ljus och luftig, ingen synlig rost och är i mycket gott skick. Nybesiktigad utan anmärkning och fått gott betyg av besiktningsman gällande axel och annat "viktigt". Golv, sparkplåtar, fyllnad i mellanvägg, gummimattor och annat smått och gott är sprillans nytt. På blocket ligger liknande transporter ungefär i samma prisklass (18-20.000), fast då är de ej renoverade, kanske någon matta utbytt, och ganska mörka inuti.

Bra köp för någon som tänkt använda släpet någon dag/vecka? Har ingen tävlingshäst för tillfället, utan är mest tänkt för träning ett par ggr/månad samt till ridhus vid dåligt väder. Har tänkt att byta upp mig om ett par år då unghästen ska börja tävlas, men har ingen nytta av ett sprillans nytt släp just nu som "samlar damm". Är även bra till sambon som kan köra byggmaterial.

Vad tycker ni? Bra pris/köp? Måste bestämma mig snabbt...

Sv: Transport - bra köp?

Jag har en Kylinge HTB eller HBT eller vad det nu heter. Från 1989 med alla slitdelar bytta, är kanonnöjd! I veckan får den dessutom fönster och mer ventilation och extra bommar (kort+lång).

Fönster och ventilation var helt OK i denna, var förvånad över hur ljus och luftig den var inuti, men det fanns ingen lång bom vilket jag skulle vilja ha. Hur mycket kostade det att beställa extra bommar?

800kr kostar bommarna, jag antar att det är styck, så jag får betala 1600kr för en kort och en lång bom.

Men det är helt klart överkomligt :)

Tack för svaret! Det var ju överkomligt. Har bestämt mig för att slå till, var några andra intresserade som också ville kolla på den. Är en väldigt trevlig säljare som jag har kontakt med genom jobbet vilket är skönt då jag alltid är misstänksam över att köpa begagnade grejer...

Jag tycker att det var ett väldigt högt pris för ett så gammalt släp oavsett att det är renoverat. Det är ju trots allt nästan 20 år gammalt.

Jag köpte ett Kylinge -92 för 10.000 hos återförsäljare. Var också i mkt bra skick i axel, bromsar m.m. Däremot behövdes frontrampen bytas.
Priserna på blocket är ju ofta fantasipriser med inbakad prutmån alt. så får de själva sänka när de inte får dem sålda (vilket händer rätt ofta med de äldre släpen)

Så det verkar ju bra att det är mkt som är bytt, men jag tycker samtidigt att det är en rejäl prutmån på det!

:bump:

Har inte sett några släp i 10.000-kronors klassen hos någon återförsäljare alls? Knappt något under 20.000:- heller, och då har de varit mörka och slitna. Hade tänkt att det var OK pris med tanke på vad det kostar med nytt golv, nya mattor, ny matta + ribbor på baklemmen, nya sparkplåtar, förstärkta ytterväggar, ny belysning, nymålat in- och utvändigt, nybesiktigat, fräscha däck och all metall behandlad... Men det kanske ändå är överpris?

Pröjsade 28000kr för mitt släp (som då iofs hade nya axlar (två), bromsar, däck, nydragen el och nytt golv).

Om du tycker att det är värt det så är det inte ett överpris, tycker jag.

Jag gav 15000:- för mitt Kylinge economy -89! Väggarna behöver bytas men nya väggar fick jag med på köpet! Golvet va helt nytt och den var nybes! Annars är jag supernöjd med det! Hästen står bra å luftigt! Ska måla det när väggarna är bytta så det blir ljust å fint! Ser nyare ut då oxå! :D

Pröjsade 28000kr för mitt släp (som då iofs hade nya axlar (två), bromsar, däck, nydragen el och nytt golv).

Om du tycker att det är värt det så är det inte ett överpris, tycker jag.

Jo, men det är väl en boogie du har? Mitt är bara ett enkelsläp.

Tack för alla svar! Ska hämta släpet i dagarna, hade missat att även kulhandske, viss belysning och bromsarna var utbytta (med garanti) så det känns som en hyffsad deal då kostnaden av själva renoveringen snart uppgår i försäljningspriset...

Liknande trådar

E
Utrustning Om jag har följande "krav" på transport, vilka märken finns det då att välja på? Begagnat alltså. *Tvåaxlat/boggie *Gummimatta på... 2
Svar
21
· Visningar
2 161
Senast: Egonson
·
R
Utrustning Är på jakt efter ett begagnat kandar av bra märke. Hade trott att det var ganska enkelt att hitta på internet men tji vad jag fick fel...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: sarma
·
Utrustning Har länge funderat på att köpa mig en hästtransport. Det har ju blivit rätt många turer fram och tillbaka till veterinären det sista och... 2
Svar
38
· Visningar
3 347
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka