Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har några olika huvor, snyggt och prydligt tycker jag (Om det inte är massa fransar och tjafs på, då ser det bara vulgärt ut )
Använder det nästan bara på sommaren för att skydda ponnyns öron mot insekter (hon blir lätt irriterad och får sår i öronen) Har det då nätan alltid när jag rider. Ibland har jag det även inomhus för det är snyggt och nästan alltid om det är stilhoppning
Brukar klippa bort snöret om det är ngt sånt på, tycker mest det är i vägen, de sitter lika bra när de är lösa.
Jag funderar på att köpa en liten huva. Den har snören så det kanske blir snyggast att helt enkelt klippa bort dem ja.
Vet inget om sånt här. Har liksom aldrig varit intresserad.
Jag har alltid tyckt det varit så fuuuuuuuult! Men jag har NOG ändrat mig lite, ska prova på en.
Från början hade luvan en funktion. Hindra från insekter. Sen kom man på att man kan stoppa saker i öronen så håller sig stressade hästar lugnare. Luva på så trillar inte sakerna ut...
Sen blev det mode och sponsorerna hittade ett nytt ställe som nästan alltid syns på bild!!!
Och sen kom Kreti o Pleti och började använda det och det blev storindustri med massor av skitsnygga färger och passpoaler...
Matcha matcha
Jag är inget större luvfan men tycker att de är bra mkt snyggare nu än för 10 år sedan...
Jag äger en luva. Sen används den bara när det regnar eller blåser på tävling. Den är blå med guldtråd i kanten, inget speciellt men fin.
Egentligen vill jag samla på mig högvis med luvor och matchande schabrak men jag anväder inte luvorna eftersom det inte finns något behov, och hästen tycker att det är sådär kul att ta på den
Jag har mest JW huvor då jag tycker passformen är bra + att dom är lagom tjocka. Gillar Anna Scarpati's också, men äger dock ingen.
Använde på ponnyn för att han var extremt känslig för ljud, huvan gjorde honom lite mer avslappnad och lugn.
Annar har de väl varit för flugor osv på sommaren eller bara för att det är snyggt (på vissa hästar). Använder inte alls lika mkt längre..
Huvorna sitter bara under nackstycket, inga snören osv. Väldigt bra!
Vänd luvan ut och in, sätt på ponnyn, sätt en nål som markerar hur mycket den behöver sys in, sy en raksöm, (klipp bort det som "blir kvar") vänd luvan igen och problemet är löst.
Jag är ett stort luvfreak och har ca 20 st! Använder dem dock i princip endast på tävling, delvis för att det är snyggt & delvis för att han behöver det då han är väldigt ljudkänslig & jag använder öronproppar. Här kommer lite bilder på dem jag använder mest...