Träns till hackamore

lady_vip

Trådstartare
Mitt ena sto har nämligen väldigt litet huvud, och för hackamore behöver jag ett träns som inte har så långa sidstycken. Hon har ett kort, lätt huvud, men ändå rätt så bred över ganaschen.

Alltså behöver jag ett träns i stl Cob, som har en lång käkrem, något tips???

Behöver inte vara så fint eftersom vi bara använder hackamoret när vi skrittar ut också har medryttaren det när hon rider. Just nu består tränset av ett hopplock av diverse ponny, cob och full-träns, vilket inte är så överdrivet fint...

Svart ska det vara.

Give me your best!!

//E

Sv: Träns till hackamore

Jag har strl Cob till hackamoret men normalt har hon full storlek till vanliga bett och de funkar bra. :)

Jag har blandat 2 träns... Jag har nackstycket och pannband och det från ett full träns och sidostycken från ett ponny träns... Det funkar jättebra!

Varför inte köpa två lika dana träns och plocka ihop till ett??? Finns ju jättebilliga skitsnygga träns överallt!

På min hästs hackamore har jag bara tagit sidostycken från ett cobträns och satt på ett fullträns. Skulle aldrig få på ett cobträns på min häst nämligen hehe

Jag har ju gjort samma sak nu, men vill ju ha ett enhetligt träns och kanske köpa ett finare än de för under 200 spänn, då köper jag inte 2 stycken...

Tänkte väl att det måste vara fler som har det bekymret:)

Ingen som har märkt att deras träns har en lång käkrem?

//E

på min Dponny har jag cob i vanliga fall och när jag rider på hackamore har jag ponny :D

Tack alla som skrivit här! :) Tänkte nämligen införskaffa ett hackamore i morgon och hade ingen aning om att det var på det viset!

Nu slipper jag ju åka två gånger och bli irriterad! ;)

Har ett pullarträns som har väldigt lång käkrem! Fast det är mörkbrunt...

Man kan köpa lösa sidstycken i många affärer, köp ett träns i rätt storlek och ett par sidstycken i storleken mindre.

lady_vip skrev:
Jag har ju gjort samma sak nu, men vill ju ha ett enhetligt träns och kanske köpa ett finare än de för under 200 spänn, då köper jag inte 2 stycken...

Tänkte väl att det måste vara fler som har det bekymret:)

Ingen som har märkt att deras träns har en lång käkrem?

//E
:idea: Sy själv! :p
Närå, men det blir nog svårt att hitta ett som blir så enhetligt, man brukar behöva ett träns med storleken mindre sidostycken. Och sånna finns ju i olika varianter och färger så det är bara att prova söka ute i butikerna eller nätet..

Ang. käremmen så brukar jag ha problem åt andra hållet att de är på gränsen för korta.. liksom nosgrimmor brukar ej gå att knäppa i många fall.. Har häst med grovt huvud :D :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 926
Senast: mily
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 538
Senast: Minett
·
Dressyr Jag behöver tips på kandar! Jag vill ha ett brunt kandar i storlek cob ( :cool: ) som inte kostar en förmögenhet. Jag har letat runt...
Svar
17
· Visningar
2 725
Senast: Breccia_
·
Western (Det blev visst långt, jag hoppas ni orkar läsa och ge mig lite tankar!) Jag står inför ett litet problem, ett rätt så trevligt...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka