Träns för känsliga

Corax

Trådstartare
Har en känslig häst som helst skulle vara inpaketerad i fårull men det skulle se så dumt ut. ;)
Så vad har ni för träns till era känsliga hästar?
Vill ha för-/nack-delar och gärna pris!

Sv: Träns för känsliga

Corax skrev:
Har en känslig häst som helst skulle vara inpaketerad i fårull men det skulle se så dumt ut. ;)
Så vad har ni för träns till era känsliga hästar?
Vill ha för-/nack-delar och gärna pris!

jag har ett amerigo träns fick det i går, fodrat i nacken extra bred nosgrimmaoch fodrat överallt.. mkt snyggt också (enligt mig)

bilder på

http://community.webshots.com/user/anna_eklund den sissta eller näst sitta bilden har han tränset på.. tog bilderna i dag

köp ett som e mjukt och bered dig på att det kommer att kosta om du inte kan köpa begnat

Det var just tanken, att köpa ett mjukt. Men vart får man tag på dem? Och priset är det sista jag bryr mig om. Hästen kommer i första hand! =)

Ja det var fint. Är det mjukt också? Och hur mycket kostade det? PM:a om du inte vill säga det här.
Nu är det så att jag måste ha remont på mitt monster. Men det kanske finns nån sida att gå in på? Ska söka lite på nätet senare idag!

Och åter igen så måste jag säga att "din" häst är helt fantastisk! :love:

hmm, min nya är iofs inte känslig så men jag har köpt ett jätte fint från ridsportsshopen på internet, hur mjukt o fint i läderkvalité o allt. 352;- kostade det och ska inviga det idag på träningen :bump:

Då får du rapportera om han tyckte om det! =)
Så du har fått hem din vilda lilla häst nu? Går det bra då?

kan tillägga att det är fodrat på nacken, pannbandet o nosgrimman hur fint som helst!
jaa han är äntligen hemma :bump:
det går bra, tyvärr slet han av sig en sko typ det första han gjorde så han stod i tre dar men idag ska vi iväg o träna som sagt :) han är pigg om vi säger så!

Jag har flera träns att varva mellan.Alltså,rider med ett ngr dagar,byter träns,rider med i ngr dagar osv..
Oftast ligger ju inte nosgrimmor m.m likadant på tränsen vilket gör att du får "olika" kontaktytor..

jag måste bara fråga... jag såg bilden på din häst (fin!) men jag undrar om du rider med bara en fårskinnspad? Det är väl ok men funkar det bra och så?? Sadeln bode bli skitig i alla fall! =)

Ehm... Vem skrev du till? Har inte haft någon bild ute med nån av hästarna tillsammans med fårskinnspad. :crazy: :D

Corax skrev:
Ja det var fint. Är det mjukt också? Och hur mycket kostade det? PM:a om du inte vill säga det här.
Nu är det så att jag måste ha remont på mitt monster. Men det kanske finns nån sida att gå in på? Ska söka lite på nätet senare idag!

Och åter igen så måste jag säga att "din" häst är helt fantastisk! :love:

Tränset e helt nytt men MYCKET mjukt framför allt nack delen skulle kunnna gör en knut på den..
Kostnaden för tränset vet jag inte fick det av stallägaren =) men det e ett Amerigo träns från italien kan skika hemsidan till dej så kan du få prisuppgifter...

meep_ask skrev:
jag måste bara fråga... jag såg bilden på din häst (fin!) men jag undrar om du rider med bara en fårskinnspad? Det är väl ok men funkar det bra och så?? Sadeln bode bli skitig i alla fall! =)

hej antar att det var till mig =)

jag rider på sommaren men bara fårskinspadd. man får se till att ryggen e ren på hästen så e det inge fara .. sadeln blir lite skitig men det kan jag leva med, climax (hästen) verkar trivas bäst utan schabrak. kanske ska tillägga att padden har tunnel så den inte klämmer alla nerver =)

Ja det var snyggt. Men lilla hästen måste ju ha remont. Gissa om det är svårt att hitta snygga träns MED remont... *suck*

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka