Träningsupplägg

Camilla Osterman

Trådstartare
Vid ett flertal tillfällen har det gjorts försök att skapa trådar om hur vi tränar våra galoppörer och det brukar inte hända så mycket i dem. Jag läste just ett reportage om Hans Adielsson där han jämför träningen av trav- och galopphästar, så här säger Hans:

"– När man tränar travhästar då är det mycket tidtagning, man vet på sekunden och hundradelar hur snabbt man ska träna och på vilket sätt man ska träna. Med galopphästar fungerar inte det, där får man en annan blick för varje individs dagsform och måste vara mer flexibel i träningsupplägget, fortsätter han."

Sagt av en av mina husgudar!:D

Sv: Träningsupplägg

Hmm... Jag som är intresserad men inte insatt, hur 17 lär man sig matcha en galoppör inför ett löp då? (efter att ha läst citatet ovan) :)

Feeeeling!:D

Det är klart att man har någon slags plan men hemligheten är att kunna anpassa den! Och det går inte att säga att nu ska jag göra si eller så utan man får följa sin röda tråd men vara beredd att improvisera.

Och lita på sina ryttare om de kommer tillbaka och sæger att hæsten gick superlætt/tungt, andades konstigt, var stel, inte ville gå in på banan osv....

har ALDRIG tagit en tid.
Anser det fullständigt onödigt,det finns för MÅNGA variabler för att kunna få ett resultat som är jämförbart och vara användbart för att bilda sig en uppfattning om var hästen står så jag ser det som helt onödigt.

Liknande trådar

Träning Har lämnat bort min häst för inridning,han har varit där i 2 veckor,var tänkt från början 2 månader,men eftersom det gått så bra,och han...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: anni0301
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar