western_wannabe
Trådstartare
Nu när min 4-åring räknas som inriden, och succesivt börjar tränas mer regelbundet och intensivt, har jag börjat fundera mer på träningsupplägget. D.v.s. hur jag ska träna honom för att på bästa sätt få en hållbar häst, samt att han ska utvecklas i rätt takt. En anledning till att detta är extra viktigt i mitt fall är att han har något "veka" kotor, vilket kan bli ett problem om man inte jobbar för att stärka upp honom på rätt sätt.
I dagsläget varvar jag uteritter, galopparbete på travbana, träning på gräs, träning i paddock och ridhus, klättring, hoppning (små skutt) och tömkörning/arbete från marken. Känns som en bra blandning, men vill gärna veta hur ni tränar era hästar, och om ni har någon baktanke med vad ni gör?
Gör ni också allt av ovanstående? Något mer? Varför gör ni/gör ni inte vissa saker? Och vilken nivå ligger ni på i ridning/tävling? Vore jättekul att få veta hur ni andra tänker
I dagsläget varvar jag uteritter, galopparbete på travbana, träning på gräs, träning i paddock och ridhus, klättring, hoppning (små skutt) och tömkörning/arbete från marken. Känns som en bra blandning, men vill gärna veta hur ni tränar era hästar, och om ni har någon baktanke med vad ni gör?
Gör ni också allt av ovanstående? Något mer? Varför gör ni/gör ni inte vissa saker? Och vilken nivå ligger ni på i ridning/tävling? Vore jättekul att få veta hur ni andra tänker