Träningstips till unghäst (4 år)

R

Ralph

Hej! Är nyfiken på hur ni som har unghästar lägger upp er ridning, med träningsscheman etc. Min häst är 4 år och tanken är att hon skall bli en dressyrtjej...;) Tacksam för alla goda tips och idéer!

Sv: Träningstips till unghäst (4 år)

I det stallet där jag rider så finns det mycket unghästar. Hjälper till att rida dem.
Det viktigaste som jag har märkt med att rida unghästar, är att variera ridningen så mycket som möjligt, så att det inte blir tråkigt för hästen.
Vi varierar mellan skogsturer, både tuffare (mer konditionstränig) och lugnare, ibland bara skritt. Rider även på banan, både hopp och dressyr, tömkör och longerar även en del. Sen givet att de får 1 eller 2 vilodagar i veckan.

Lycka till.

Sv: Träningstips till unghäst (4 år)

Mina 4åringar går ca 4 gånger i veckan, för det mesta varannan dag, då det tar 48 timmar för musklerna att återhämta sig efter ett pass. Rider mycket varierad träning och mycket lydnads övningar

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 742
Senast: mamman
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama