För relativt otränad hund + matte, för att komma iform för vandring till sommaren.
Planerar en utflykt till sommaren, vandring ett par dar med ryggsäck/klövjeväska. Vi ska kanske inte gå så våldsamt långt varje dag. Kanske 2-3 timmar utslaget på dan? Hur långt kommer man då?
Vad är en bra plan? Brutus bär nu 4 st gröna lexikonböcker drygt 20 minuter ett par gånger i veckan. Jag har ingen våg
ops: men jag har testat att bära dem i ryggsäck (Vi väger ungefär lika mkt) och det är tungt men nog inte för tungt. Jag har velat ha den där "ta i effekten" av övningen. Så han får kämpa lite. Antar att vi måste öva upp både kondition och styrka. Själv kan jag stå ut med att lida lite under en utflykt eftersom jag är otränad men jag vill inte utsätta hunden för sådant 
Planerar en utflykt till sommaren, vandring ett par dar med ryggsäck/klövjeväska. Vi ska kanske inte gå så våldsamt långt varje dag. Kanske 2-3 timmar utslaget på dan? Hur långt kommer man då?
Vad är en bra plan? Brutus bär nu 4 st gröna lexikonböcker drygt 20 minuter ett par gånger i veckan. Jag har ingen våg