träningshjälp mottages

zilla

Trådstartare
Jag var och hopptränade igår,allt gick bra förutom i höger varv.Det känns som han inte får med sig v bakben .Om hindret står "direkt" efter en hörna så river han .(bara om hindret är över 110.) Jag har inga problem med dom andra hindrerna eller i vänster varv utan just i h varv och direrkt efter en hörna.
Hur ska jag träna på att han blir bättre?

Sv: träningshjälp mottages

zilla skrev:
Jag var och hopptränade igår,allt gick bra förutom i höger varv.Det känns som han inte får med sig v bakben .Om hindret står "direkt" efter en hörna så river han .(bara om hindret är över 110.) Jag har inga problem med dom andra hindrerna eller i vänster varv utan just i h varv och direrkt efter en hörna.
Hur ska jag träna på att han blir bättre?

Börja med att kolla att hästen verkligen är jämn (snedhet kan visa sig tydligt i dessa lägen), nästa sak att kolla är hur du själv sitter om du själv sitter snett eller vrider dig annorlund i höger sväng jämfört med vänstersväng (videokamera är ett mkt bra hjälpmedel här). Kanske är det så att hästen är starkare i det andra varvet varför mkt jobb bör läggas vid att få den jämn genom mer markarbete i det svaga varvet. Bra träning är att ha ett litet lydnadshinder(lågt) att jobba över på volt. Koncentrera dig på att känna var du har bakbenen i varje moment, glider gumpen ur spår korrigera, korrigera, korrigera tills du känner att ni har hel kontroll över detta finns tyvärr inga genvägar utan hårt arbete. Börja med samlad galopp efter hand som detta funkar öka längden på galoppsprången.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 294
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar