Träningsförhållanden??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NinasApache
  • Startdatum Startdatum
N

NinasApache

Hej alla "travtränare".Jag undrar hur era tränings förhållanden är i dessa svåra tider, med ömsom is o ömsom tö.:mad:
Hos oss har vi, en isbelagd slinga på ca:3km, doserad 1000m bana med ca 5cm tjock blank is. En rakbana som är stenhård o okörbar.
Jag hatar den här :devil: årstiden.
Skulle vara roligt att höra vad ni tränar på för underlag??
// Micke.B.

Sv: Träningsförhållanden??

Det jag gör just nu kan man knappast kalla träning. :crazy: :devil:

Där jag brukar träna långsamt är det ömsom barmark och ömsom skaplig is men det duger endast att skritta på.

Backen jag har har jag inte varit i på ett par veckor men jag kan tänka mig att den är knölig och isig om vartannat (skrittar bara där).

När jag har häst att köra fort med åker jag till banan men det är tyvärr lite för hård för att vara riktigt bra just nu, för att om några månader vara alldeles för lös. :crazy:

Inget gnällig... :angel:

Men man överlever väl nu när det knappt finns en häst att träna i stallet. :eek:

Sv: Träningsförhållanden??

Bor ju mitt ute i urskogen... iaf om man frågar andra:angel:
Här plogas knappt vägarna, så just nu är det tjockt med is och det går ju bra att träna på.
"rakbanan" är för övrigt en vanlig väg som är rak då... och den är fin just nu att köra på... isig som bara den...:angel:
Men det går ju iaf att träna.
Det blir säkert värre när isen töat bort, då kan det ju bli lite hårt å knöligt... så då blir det ju mkt skritta..tungt.
Försöker att se det från den possetiva sidan nu i värsta årstiden...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka