Träning utanför banan?

TheWickedWitch

Trådstartare
Jag har just börjat rida western på mitt varmblod, och vi är båda två nybörjare. Jag har ridit engelskt i en massa år men är väl minst sagt en medelmåtta över huvud taget när det gäller ridning, har inte den naturliga fallenheten som en del begåvats med...
Jag har varit och ridit en lektion för tränare samt att jag har fått hjälp av duktigare vänner att komma igång, och jag kommer att fara på clinic första helgen i november *längtar* samt att jag kommer att rida fler lektioner för tränaren (verkar bli så att han kommer "till byn" en gång i månaden :)) men jag skulle vilja ha lite tips på sånt vi kan träna på när vi rider "ut" som tillhör grunderna eftersom mina möjligheter att rida i ridhus/ridbana är rätt begränsade.

Tack på förhand!

Sv: Träning utanför banan?

Nu har jag ju paddock där jag tränar, så när vi rider ut
så tränar jag bara på att hon ska gå lugnt i traven.(lätt sits)
På hemvägen tränar vi joggen.
Sen håller vi på med pussljudet på galoppfattning o det måste vara
klart lättare att göra ute då dom vill fatta galopp själv.

Sv: Träning utanför banan?

Du kan göra precis allt ute i terrängen som du gör på ridbanan! Rid serpentiner mella träden, lägg volter kring en stubbe, vänd kors och tvärs, sidepassa där det går. Stanna och stå still och lär hästen koppla av. Sitt av och sitt upp.... osv. osv. Bara att använda din fantasi!

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 565
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: Loons
·
Western Är mkt intresserad att börja rida western efter att ha ridit/tävlat "vanlig" engelsk ridning i över 25år. Men undrar lite hur man går...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: Ginne
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 409
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama