Hej! Jag har en 6årig valack som tränas mycket nu och bygger muskler. Tror ni ha kan behöva något extra foder? Just nu får han bara mineraler. Hur hade ni gjort? Hur tänker ni?
För 40 år sedan tävlade man OS men inte fanns det någon, mustangmusslie då, inte heller eggemanns, eller kraftmuskel och gd vet vad allasorter de nu finns.
Det funkade supebra och funkar lika bra idag.
Men idag vill folk gärna pengar och de gör man på folks okunnighet många gånger, en snygg förpackning som ser "god" ut och sedan sponsra en kändis som ger guldord på fodret och vips ska alla ha det
Jag har själv gått på allt sånthär förr och lade ner över 1000 varje månad på svindyra mussliefoder och andra tillskott.
Och inte märkte jag någon skillnad på hästen än när jag bara gav havre och betfor och mineraler.
Nä pälsen vart inge glansigare, musklerna växte inte mer och hästen visade inte heller tecken på att må bättre invändigt.
Så jag slutade upp med att betala dya pengar på foder och la ner dom på sköna ET behandlingar istället på hästen, eller träningar för oss bägge=)
Så mitt råd är att vanlig spannmålfunkar ypperigt ,havre, korn, vete, melass, linfrön torkade äpplen och mrötter och vips har man sitt egentillverkad musslie=) Btyyyyydligt billigare=)
Betfor är också super=)
Men visst får man lägga ner massa pengar på foder om man tycer de gör skillnad och promt vill ha de .. all gör ju sm man vill med sina pengar=)
Säger bara min åsikt här och de är ju inge om all andra måste tycka=)