Träning med valpis i snön-Bilder

Nikkis

Trådstartare
Usch jag har såå tråkigt nu, buke känns helt dött och allt annat med.:cool: Jag kan/får inte göra något, har legat i sängen sedan måndags och bara plågats, jag är sjuk som f*n (bihåleinflammation plus nåt annat j*vla skit) och det är synd om mig!

Finns inget värre än att ligga i sängen mot sin vilja, vilket jag märkte redan i onsdags... Då jag klädde på mig varmt=såg ut som en michelin gubbe i de några få +graderna och gick ut en stund för att träna med valpis:angel:
DET borde Jag INTE ha gjort, för behöver jag säga att så fort jag kom in igen så dog jag nästan-följande dagar blev jag bara sämre, men ack-det var nästan värt det, för gud så kul det var att få komma ut en stund och 'träna' med valpis lite!:love:
Och med vetskapen att så fort jag blir lite bättre, sätta mig vid datorn och terra er med bilderna Moahahah!

Givetvis så tvingade jag med sambon ut så att han skulle fota-han å andra sidan var inte alls så förtjust i att jag så likt förbannat skulle gå ut och Träna hund när jag är sjuk:smirk:

Här kommer bilderna-ni får ursäkta min sexiga look, man Får faktiskt se ut så dära när man är sjuk, så det så;)
Kan även tillägga att valpis bara är 5½ månad gammal. MIN lilla älskling!

Startar med lite lek
S1036607.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1036606.jpg
S1036605.jpg

Och sedan lite linförighet med koppel.
S1036613.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1036612.jpg
S1036614.jpg

Forts. i nästa.

Senast ändrad:
Sv: Träning med valpis i snön-Bilder

Vilken duktig vovva!:)
Tänk om min pojkvasker kunde ha samma kontakt, men neeeeeeej matte är inge rolig alls vid träning just nu:devil:

otroligt fin hund och ni verkar ha ett väldigt bra "förhållande". gillar att han hela tiden håller blicken på dig och inte allt annat

Vill ha :love: (och ska framöver skaffa en schäfer)

Ja, han är jätte duktig. Jag gör mitt bästa med att träna honom, men jag kan erkänna att vissa dagar har man velat strypa honom lite:devil:-men som tur är så är det sällan vi har bad days:p

otroligt fin hund och ni verkar ha ett väldigt bra "förhållande". gillar att han hela tiden håller blicken på dig och inte allt annat

Vill ha :love: (och ska framöver skaffa en schäfer)

:) Vad kul att höra! *glad*, Tack!

Som jag skrev i tidigare inlägget så gör jag mitt bästa med honom, försöker bygga upp ett bra 'förhållande' och ledarskap hos/med honom, göra honom trygg med mig osv. Och det verkar iaf. gå åt rätt håll.

Vad kul att du ska skaffa schäfer, jag själv är heeeelt såld på rasen. Nero(min valp) är mitt allt!:love:

Hehe, ja dom är jätte söta ihop!

---

Puttar upp tråden - hörrni, 75 st som kollat med bara 3 som svarat!?:(

Vilken duktig!:D

Thihi japp-är så stolt över honom:p.
Finns givetvis massa mer som vi ska lära oss och finslipa, men jag tycker absolut att vi är på rätt väg.
Och jag bara väntar tills han blir könsmogen-få lägga vantarna på honom och få det 'överstökat', hö hö...:D

Har jag förresten sagt till dig att jag (troligtvis)hittat en träningsgrupp?? Imorn ska jag åka och träffa dem (fastän jag inte är helt frisk ännu, men det bryr jag mig inte om-Hunden i första hand:p) och se hur de är osv.- ska bli SÅ spännande!:):bump:

Vad trevligt det ser ut! Sitter själv med min 9v valp i knäet som jag haft i 3 dar och bara längtar efter att sätta igång och träna! :)

jättefin! :). va stor han är redan! men du, linförighet utan koppel är ju fritt följ ;)

jättefin! :). va stor han är redan! men du, linförighet utan koppel är ju fritt följ ;)

Tack, han växer som en tok! Bara 'igår' fick han plats i min famn!
Väger nu över 30 kg och är över 60cm i manken-Redan!:eek: Gammelgubben som har allt för höga tankar om sig själv har börjat inse det och lillplutten börjar redan ta över hans 'plats'...

Ehm, jo, men jag är fortfarande ny på det området och har ännu inte förstått mig på alla begrepp som finns-mkt att hålla reda på hihi.:D
Sen får jag även skylla lite på att jag var 'lite' borta när jag postade tråden, hög på hostmedicin:angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag beställde en klövja till lilleman, som kom idag. Hade verkligen beslutsångest över vilken stl jag skulle ta - M eller L. Det blev...
Svar
2
· Visningar
2 069
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Hästvård Okej, jag börjar med att säga att jag har tagit på mig en häst nu som inte är i det bästa skicket. För ca 1/2 år sen var han mycket...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
17 639
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund I Måndags anlände denna lilla dam till oss, fyllde 1 år i Tisdags. Ska bli min sambos nya hund i första hand. Han har länge trånat efter...
2
Svar
36
· Visningar
3 081
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30