Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle verkligen vilja kunna ha en fitbit! Men på jobbet får jag inte ha på mig någonting alls, tror ni att det skulle bli väldigt missvisande att bara ha på sig den på fritiden, eller är det totalt onödigt då?
Jag smyger in i tråden igen efter att ha varit lite low key under hösten.
Jag har genomfört tre månader onlinecoaching, vilket dessvärre sammanföll med den värsta hösten i sedan typ 2002. Jag har fått kämpa enormt mycket med stress, trötthet och ångest. Träningen har fått stå tillbaka kraftigt, har snittat ett-två pass i veckan (har inte tappat så mycket styrka, men en del uthållighet och tålighet). Trots detta har jag faktiskt lyckats förbättra min kosthållning och jag har tappat några kilon. Hade jag inte haft onlinecoachingen hade jag nog närmat mig tresiffrigt nu, istället har jag trillat ner på en ny förstasiffra.
Jag har insett att så länge jobbet ser ut som det gör kommer det inte finnas mental ork eller faktisk tid till att lalla fem-sex timmar i veckan på gymmet. Jag har därför valt att behålla mina ett-två pass på gymmet i veckan som jag faktiskt lyckas få till och fylla upp med hemmaträning. Jag höll på mycket med yoga för många år sedan och skulle vilja hitta tillbaka till det, varför jag köpt ett yoga- och hemmastyrketräningsprogram från Bad Yogi. Idag körde jag första passet, det kommer nog att kännas imorgon.
Jag har dessutom investerat i en ny Fitbit, eftersom jag tycker det är kul med statistik, och har gjort en deal med mig själv att när det blir tufft ska jag göra så som jag fick lära mig under onlinecoachingen, att jag ska fokusera på sömn, kost, vardagsmotion och träning i den ordningen.
Jag ser ett svagt ljus i tunneln nu och hoppas verkligen att få avsluta året med en månad som bygger upp mig och inte bara bryter ner mig.
@Tassetass Det där med juristkarriär är stundtals måttligt kompatibelt med ett privatliv... Starkt jobbat att hitta strategier för att det inte ska rasa med träningen, även när det inte funkar som man helst vill!
Själv har jag drabbats av ännu en period träningsstiltje (förutom en del ridning) sedan *tadaaa* även den nya värstingpannlampan börjat klabba efter sådär fyra pass av stillsamt joggande. Så värdelöst! Inte heller ridningen funkar ju när jag är van vid en ordentlig pannlampa för vardagskvällarna.
Nu ska jag ta tag i att skicka tillbaka den också och sedan var det väl själve faen om jag inte ska kunna få en produkt som lyser snällt och pålitligt när den ska. Ska strax packa väskan med träningskläder för att åtminstone få till ett pass lunchträning på gymmet i morgon, så det inte dör ut helt.
Får jag fråga vad du använt för onlinecoachning? Jag har googlat lite på sådana tjänster men tycker det är väldigt svårt att se vad man faktiskt får ut av det och vad som faktiskt ingår i tjänsten så det vore kul att få höra mer!Jag har genomfört tre månader onlinecoaching, vilket dessvärre sammanföll med den värsta hösten i sedan typ 2002. Jag har fått kämpa enormt mycket med stress, trötthet och ångest. Träningen har fått stå tillbaka kraftigt, har snittat ett-två pass i veckan (har inte tappat så mycket styrka, men en del uthållighet och tålighet). Trots detta har jag faktiskt lyckats förbättra min kosthållning och jag har tappat några kilon. Hade jag inte haft onlinecoachingen hade jag nog närmat mig tresiffrigt nu, istället har jag trillat ner på en ny förstasiffra.
Ni andra som har koll på er vilopuls. Att det är bättre med lägre puls vet jag men var går gränsen att vara bra till för låg?
Vad jag hört anses under 40 vara tecken på att det kan finnas orsak i sjukdom men behöver inte vara det. Är man vältränad kan man ha under 40 . Har för mig att Gunde Svan hade runt 35 i vilopuls när han var som bäst.Ni andra som har koll på er vilopuls. Att det är bättre med lägre puls vet jag men var går gränsen att vara bra till för låg?
Får jag fråga vad du använt för onlinecoachning? Jag har googlat lite på sådana tjänster men tycker det är väldigt svårt att se vad man faktiskt får ut av det och vad som faktiskt ingår i tjänsten så det vore kul att få höra mer!
Min partner har runt 40 och har haft det ett tag så... Man kan ha låg vilopuls utan att vara elitidrottare tydligen. Men jag tror att män generellt har lägre än kvinnor? Själv har jag som lägst mätt till 57 med finger på handleden och mobilklocka.Ni andra som har koll på er vilopuls. Att det är bättre med lägre puls vet jag men var går gränsen att vara bra till för låg?
Helt enkelt för att det är roligt att mäta sig med mer jämnåriga. Lidingöloppet har ett sådant lopp men hade varit kul hitta flera. Tydligen är det så att idrottsklubbar som arrangerar lopp oftast har det medan andra arrangörer bara har så att man i resultatlistan kan se åldersindelat. Har jag lärt mig efter jag ställde frågan här..Jag har tyvärr inte ngn direkt koll på lopp. Varför önskar du springa åldersindelat?