Träning för hopp/fältavlan!

R

ristroem

hej, har en film om hur man bygger upp fältävlands kondis och hur man gör dom hållbara, men hur gör ni???

Har en sköthäst på 5 år, ( räknas som 4 inom ridning, hon har haft föl) efter briar :))) :banana:
Hur tränar jag upp en stabil och bra kondition?

Sv: Träning för hopp/fältavlan!

ingen som vet?! :eek::eek:

Här är nog många som vet, men inte utan att ha sett dig och din häst. Sen är det en flera sidors uppsats :angel:

Så mitt tips är.... Skaffa dig en bra tränare, inte gratis som här men betydligt säkrare

En bra tränare och ha i bakhuvudet att leder och ligament tar längre tid att bygga upp än styrka och kondition... Lycka till!

tack, har nu böjra på en bra träning till hållbarhet och mer kondis. tack

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 208
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024